روانشناس کودک در یزد:

مادران یزدی اعتماد به نفس را از نوزادی به فرزندان هدیه دهند

یک روانشناس کودک در یزد با اشاره به اهمیت اعتماد به نفس در زندگی فرد و با تاکید بر ضرورت رفتار مناسب با فرزندانمان از دوران نوزادی، گفت: والدین با رفتار مناسب می‌توانند حس ارزشمند و گرامی بودن را به فرزندان خود القاء کنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۳۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،زهرا زارع اعتماد به نفس مناسب را سلاح كودك در برابر چالش‌هاي دنيا بیان کرد و افزود: كودكاني كه احساس خوبي در مورد خود دارند، راحت‌تر مي‌توانند با مشكلات محيط اطراف و فشارهاي موجود در جهان مقابله كنند.

وی با بیان اینکه برآورده کردن درست نیازهای کودک در هر سن و سالی می تواند نقش بسزایی در ساختار شخصیتی و اعتماد به نفس کودک داشته باشد، خاطر نشان کرد: بی اعتنایی، فریاد کشیدن بر سر کودک و یا تنبیه از جمله عواملی است که باعث می شود تا اعتماد به نفس کودک پایین بیاید.

زارع ادامه داد: مادر می تواند هنگام نوزادی فرزندش با انجام اقداماتی چون شیر دادن، در آغوش گرفتن، نازو نوازش، لبخند و حرف زدن همراه با لطافت و مهربانی اعتماد به نفس را در کودکش پرورش دهد.

این روانشناسدر گفتگو با خبرنگار یزدبانودر مورد اعتماد به نفس کاذب هشدار داد و افزود: به این نکته توجه داشت، همان گونه که باور نداشتن خود، زندگی آینده کودک را به خطر می‌اندازد، اعتماد به نفس کاذب نیز راه موفقیت او را سدّ می‌کند.

وی ادامه داد: در حالت اعتماد به نفس کاذب کودک در این حالت تصور می‌کند، بدون هر تلاشی به آنچه می‌خواهد می‌رسد، قدرت خیالی دارد و همانند قهرمان برنامه‌های کارتونی همواره موفق می‌شود.

زارع درباره عوامل اعتماد به نفس کاذب در کودکان اذعان کرد: تلقین‌های بیش از حد والدین و وجود افرادی با اعتماد به نفس کاذب در اطراف کودک باعث می شود تا این حالت در کودک بوجود آید.

ارسال نظرات