سبحانی‌نیا در گفتگو با بسیج خبر داد

نامه کمیسیون امنیت ملی به وزارت خارجه برای تجدید روابط با عربستان/ نرمش دستگاه دیپلماسی در قبال آل سعود پایان یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به اعدام شیخ نمر، نامه ای به وزارت خارجه ارسال کرده و خواسته است تا دستگاه دیپلماسی حتما در ارتباط با سفارت عربستان در ایران تجدید نظر کرده و تعداد کارمندان این سفارتخانه را به حداقل ممکن تنزل دهد.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۶۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص جنایت آل سعود در رابطه با اعدام شیخ باقر النمر تصریح کرد: این جنایت  آل سعود صفحه ننگین دیگری بر صفحات سیاه تاریخ خود اضافه کرد؛ آل سعود با این اقدام،خوش خدمتی خود را به آمریکا و اسرائیل نشان داد و اینکه آنها درصدد جبران ضعف ها و شکست های خودشان در یمن و عراق و سوریه هستند.

سبحانی نیا اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید در قبال این گونه اقدامات و جنایتهای آل سعود، موضع محکم و روشن تر و شفاف تری  داشته باشد و از همه ظرفیتهای خود برای عکس العمل شدید دنیای اسلام و علمای اسلام  نسبت به این جنایت استفاده و در مجامع حقوق بشری حتما باید با پیگیری جدی ورود پیدا کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به اعدام شیخ نمر، نامه ای به وزارت خارجه ارسال کرده و خواسته است تا دستگاه دیپلماسی حتما در ارتباط با سفارت عربستان در ایران تجدید نظر کرده و تعداد کارمندان این سفارتخانه را به حداقل ممکن تنزل دهد.

سبحانی نیا در ادامه گفت: این موضوع را در اولین جلسه رسمی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صورت جدی تر بررسی خواهیم کرد و مواضع لازم را از ناحیه اعضای کمیسیون در جلسات آینده کمیسیون خواهیم گرفت.

وی در ادامه  یادآورشد: دستگاه دیپلماسی در مقابل عربستان سعودی نرمش نشان داده و این نرمش ها نشان داد که جواب نمی دهد؛ چه در قضیه منا که جنایات بزرگی مرتکب شد و انتظار مردم ما موضع محکمتری نسبت به آل سعود بود و چه در جنایت امروز که علی رغم نظر مراجع عظام، اما این جنایت آل سعود نشان داد که این کشور درصدد حل مسائل و رفع چالش فی مابین نیست.

سبحانی‌نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی بایستی از موضع عزت، حکمت و مصلحت در قبال رژیم عربستان سعودی برخورد کند؛ ضعف در قبال این رژیم برای مردم ما امروز پذیرفته نیست، لذا دستگاه دیپلماسی ما یک بازنگری در سیاست خارجی با عربستان سعودی داشته باشد.
ارسال نظرات