اعتياد زنان فاجعه بار است

عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتياد زنان هزار برابر مخرب تر از اعتياد مردان است و بر روي نسل‌هاي بعدي نيز تاثير بدي مي‌گذارد.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۹۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،سكينه عمراني  با بيان اين مطلب گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر صنعتي و محرك‌ها بويژه ميان دختران جوان در جامعه به صدا در آمده است.

وي با اشاره به نشست‌هاي متعدد فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي با سازمان‌هاي مختلف از جمله كميته امداد، بهزيستي و... اظهار داشت: يكي از مهمترين مواردي كه در اين نشست‌ها به آن پرداخته مي‌شود، اعتياد به مصرف مواد مخدر زنان و پيامدهاي ناشي از آن است، در حال حاضر مواد مخدر به شكل هاي مختلف و متنوع با ظاهري فريبنده در برخي محفل‌هاي زنانه توزيع مي‌شود و مصرف‌كنندگان از عوارض شوم آن بي خبرند.

عمراني، افزايش اعتياد زنان در جامعه ايراني - اسلامي دردناك دانست وتصريح كرد: بايد درباره مقابله با شیوع اعتیاد در زنان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی، نقشه راهي تهيه و در اختيار نهادها قرار گيرد.

به گفته عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي، با اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌هایی بايد زنان فرهیخته برای ورود به عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حمایت شوند و بدین طریق از ایجاد سرخوردگی در زنان جامعه و روی آوردن آنها به آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد ممانعت به عمل آورد.

عمراني افزود: بايد برنامه‌هايي اتخاذ شود زمانی که شاخص‌های اجتماعی بهبود یابند دیگر بحث زنانه‌شدن بسیاری از آسیب‌ها هم از بین می‌رود و از آمار اعتیاد زنان به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بخش دولتی و غیردولتی در توان‌افزایی زنان در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید تلاش مضاعف بکنند و مهارت‌های لازم را برای زندگی در شرایط فعلی جهانی و جامعه برای زنان فراهم کنند.

عمراني تاكيد كرد: بايد عوامل اجتماعی که در گرایش زنان به سمت اعتیاد موثر هستند، به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد تمام جوانب آن به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي ، بررسی جامع این موضوع و آسیب‌شناسی آن می‌تواند در رفع این معضل بسیار موثر باشد.

عمراني همچنين؛ مطالعه و بررسي و تعيين سياست‌هاي راهبردي در حوزه اعتیاد زنان و مطالعه و ارزيابي مستمر و دوره‌اي در خصوص وضعيت زنان و خانواده‌هاي آسيب‌ديده از جرائم مرتبط با موادمخدر و روان‌گردان‌ها، تقويت و گسترش برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي با رويكرد مباني ديني به‌منظور مصون‌سازي و صيانت از سلامت زنان و دختران سالم و در معرض خطر موادمخدر و روان‌گردان‌ها و اعتياد به آنها، هماهنگي و نظارت بر حسن اجراي فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي متولي دولتي و غيردولتي در برنامه‌هاي ويژه زنان و خانواده و تلاش در جهت ارتقاء كيفي فعاليت‌هاي آنان را از اقدامات پيشگيرانه با اعتياد عنوان كرد.
ارسال نظرات