آیت‌الله ناصری:

دشمن می‌خواهد از هر پنجره و روزنه‌ای به نظام جمهوری اسلامی نفوذ پیدا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی دشمنان را از رخنه در انقلاب ایران ناامید کرد، گفت: دشمن می‌خواهد از هر پنجره و روزنه‌ای به نظام جمهوری اسلامی نفوذ پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۰۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به ویژگی‌های حماسه 9 دی، اظهار داشت: این حماسه حکایت از یک مبنایی دارد که در درجه اول آن همیت دینی و اعتقادی مردم روشن و مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما آگاه و بیدار هستند و در مقابل انحراف‌های اصلی که احساس می‌کنند نسبت به دین، اعتقادات، مقدساتشان وجود دارد، عکس‌العمل نشان می‌دهند و نمی‌گذارند که دشمن توطئه‌هایش را پیاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه این موضوع نشان دهنده بصیرت دینی است که در وجود مردم هست، گفت: مردم علاوه بر اینکه بصیرت دینی دارند، مراقب این چنین حرکت‌ها و توطئه‌های دشمنان هم هستند.

امام جمعه یزد افزود: با این وجود کسانی که چه از بیگانگان و چه از دیگر افرادی که برای خود شایعاتی می‌سازند و دست به فتنه می‌زنند هم باید بفهمند که مردم ما بیدار هستند.

ناصری حضور مردم در حماسه 9 دی را یکی از مهمترین راه‌های فهماندن هوشیاری ملت ایران به دشمنان دانست و گفت: دشمنان باید بدانند که خبرهایی که به آنها می‌رسد و در آن بیان می‌شود که نظر مردم نسبت به انقلاب تغییر کرده و مردم سست شده‌اند یا اینکه استکبار می‌تواند در نظام جمهوری اسلامی ایران رخنه کند، از ریشه نادرست است و حماسه 9 دی این موضوع را به همگان نشان داد.

ولایت فقیه رکن اصلی تحقق حماسه 9 دی بود

وی خاطرنشان کرد: این حماسه نشان داد که اگر حتی مردم ابتدا صبر کنند ببینند که موضوع به کجا می‌رسد و آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر، این صبر رضایت به کار آنها نیست بلکه مهلتی برای دست برداشتن آنها از اشتباهاتشان است وگرنه خود مردم به میدان می‌آیند و کار را تمام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: 9 دی به همه جهانیان از حامیان و دوستداران انقلاب و چه از دشمنان انقلاب فهماند که مردم نمی‌گذارند هر کسی هر توطئه‌ای خواست در این کشور پیاده کند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد : حضور مردم سبب شد که دشمنان از رخنه و براندازی در نظام ناامید شوند و در واقع مردم با حضورشان دشمنان را سرجایشان نشاندند.

ناصری ادامه داد: دشمنان با این حماسه فهمیدند که هرچقدر از این انقلاب بگذرد، همانند دیگر انقلاب‌ها و حرکت‌های کودتایی نیست که کمرنگ یا سست شود که آنها بتوانند در آن رخنه ایجاد کنند و به قول خودشان کار انقلاب تمام شود بلکه مردم ایران نشان دادند که همیشه برای دفاع از انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مسئله ولایت در حماسه 9 دی بسیار بالاست، گفت: حماسه عظیم 9 دی نشان داد که مسئله ولایت مسئله اعتقادی مردم است و ولایت فقیه، ولایت اهل‌بیت(ع) یا ولایت خداوند در مردم ما به عنوان کسی که تنها رئیس حکومت است و حاکمیت دارد نیست بلکه یک مسئله اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ولایت برای ما به این معنی است که هر حرکتی می‌خواهیم انجام دهیم، یک چهره شرعی باید داشته باشد و ارتباطی با خدا و رضایت خداوند در این حرکت ما نمایان باشد و اینکه ما بعد از پیامبر(ص) امامت را داریم و در زمان غیبت هم ولایت فقیه متصدی هدایت حکومت است، یک سلسله اعتقاداتی و راه‌حل‌هایی است که اسلام پیش‌روی ما قرار داده است و تا به حال هم همین ولایت و علما و بزرگان بوده‌اند که جلوی همه فتنه‌ها در دوران تاریخ ایستاده‌اند و مانع دستیابی آنها به اهداف شومشان شده‌اند.

امام جمعه یزد بیان کرد: در زمان انقلاب هم دشمنان هزاران میلیارد دلار برای توطئه‌های مختلف هزینه کردند با راه‌اندازی فتنه‌ها و جنگ‌های مختلف سعی کردند به انقلاب ما ضربه بزنند اما مردم با هدایت‌های ولایت فقیه مانع تحقق اهداف آنها شدند و امروز شاهدیم که هر روز انقلاب در حال پیشروی و دستیابی به موفقیت‌های گوناگون است.

ناصری تصریح کرد: همه موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان کسب کرده، به برکت تدبیرهای ولایت فقیه است که بر اساس احساس تکلیف الهی و آنچه که خداوند متعال فرموده محقق شده است.

وی ادامه داد: تمام توطئه‌هایی که در طول تاریخ انقلاب توسط دشمنان انقلاب در عرصه‌های مختلف محقق شده، توسط عنایت‌های خداوند خنثی شده و خداوند متعال به دلیل اینکه این ملت راه خود را پیدا کرده است ما را همراهی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امروز هم جوانان ما باید آن بصیرت دینی، بینایی، عقلانیت و هوشیاری خود را حفظ کنند و جلوی نفوذهای دشمن که می‌خواهد از هر در و پنجره و روزنه‌ای که پیدا می‌کند وارد شود را بگیرند.

بصیرت دینی ملت ایران مانع تحقق اهداف فتنه‌های استکبار است

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ملت ایران باید با بصیرت دینی خود جلوی نفوذهای دشمنان را بگیرد، گفت: این نفوذها می‌تواند در زمینه‌های مخلتف باشد که از جمله این نفوذها می‌توان به نفوذ فرهنگی که بدترین نفوذهاست اشاره کرد.

ناصری نفوذ سیاسی، اقتصادی و دیگر نفوذها را از دیگر سیاست‌های دشمن در رابطه با انقلاب ایران دانست و گفت: دشمن به هر صورتی سعی می‌کند که بتواند به درون کشور نفوذ پیدا کند و به انقلاب ضربه وارد کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از رسانه‌ها یکی از اصلی‌ترین رویکردهای استکبار برای نفوذ است، بیان کرد: این که رسانه‌های استکبار هر روز در انتخابات ما بهانه تراشی می‌کنند و با بزرگ کردن یک سری مسائل نادرست و یا بی‌ارزش سعی در ایجاد قطب‌بندی و فتنه برای دو دستگی مردم و تضعیف مقام ولایت و رهبری دارند از جمله پروژه‌های نفوذی است که به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در گفتارها، نوشتارها و خط دهی‌های آنها احساس خطر می‌شود و واقعا باید نسبت به این اقدامات آنها بیدار و هوشیار باشیم.

امام جمعه یزد گفت: باید سواد رسانه‌ای‌مان را بالا ببریم و عقلمان را به کار بندیم و دشمن را بشناسیم تا در مسائل حساس سیاسی از جمله انتخابات و دیگر عرصه‌ها  دشمنان بین ما جدایی نیاندازند و تفرقه‌افکنی نکنند.

ناصری افزود: دشمن سعی دارد که ملت ایران را نسبت دیگر هموطنانش بی‌اعتماد کند و بین مردم و بزرگان تفرقه اندازی کند تا به هر نحوی ذهنیت‌های مختلف و متفاوتی در ما ایجاد کنند که نسبت به مسائل و تکلیفمان در رابطه با انقلاب سستی پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: مردم ما باید دشمنان و دوستان را بشناسند و با بررسی سوابق دشمنی‌های آمریکا، انگلیس و دیگر مستکبران جهان ببینند که تا کنون برای ما چه کردند که الان بخواهند به فکر ما باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: غرب نمی‌تواند پیشرفت‌های انقلاب را ببیند و در این رابطه هم خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که اگر بدی اطراف شما را بگیرد آنها خوشحال می‌شوند و اگر ما خوبی داشته باشیم ناراحتی آنها را فراهم کرده‌ایم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای عربی منطقه هم به صورت جاهلانه به دنبال اینها می‌روند و پول‌های خود را در جیب آمریکا می‌ریزند که آمریکا چنین بساط‌هایی را ایجاد کند.

ناصری بیان کرد: از حماسه 9 دی ما باید خیلی درس‌ها بگیریم و علاوه بر آن، حرکت‌های فتنه گونه 88 هم باید درس عبرتی برای همه ما باشد و از این حماسه و فتنه‌هایی که سبب تحقق این حماسه بزرگ شد، تجربه به دست آوریم.

وی افزود: ملت ایران به ویژه جوانان باید نسبت به این مسائل به‌ویژه در انتخابات‌های پیش رو حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و مانع هر اقدامی از سوی دشمنان انقلاب شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: ملت ایران باید یکپارچه و همدل باشند و با دست در دست هم دادن، این انقلاب را از خطرات حفظ کنند و دین، کشور، عزت، کرامت و ارزش‌های خود را حفظ کنیم.

تسنیم/

ارسال نظرات