گزارش تصویری/

جشن وحدت با حضور اهل تسنن در یزد برگزار شد

مراسم باشکوهی با نام جشن وحدت به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت اباالفضل علیه السلام از ناحیه مقاومت بسیج ثارالله و با حضور جمع کثیری از اهالی شیعه و سنی شهر یزد، در مسجد بزرگ حضرت اباالفضل منطقه اکرمیه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۱۳۵۵۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:  این مراسم با شکوه و حماسی و به یاد ماندنی که جلوه ای از اتحاد و برادری و برابری را در شهر دارالعباده یزد به نمایش گذارد، به همت بسیجیان منطقه اکرمیه و از حوزه یک کوثر و با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ثارالله و جمعی از بزرگان و روحانیون اهل سنت مقیم شهر یزد برگزار گردید.

در این مراسم حضار  اعم از شیعه و سنی در فضایی صمیمانه و وحدت آفرین در کنار یکدیگر قرار گرفتند و علمایی از هر دو مذهب به ایراد سخنرانی های وحدت بخش و روشنگرانه در خصوص لزوم اتحاد مسلمین و داشتن بصیرت در زمان حاضر پرداختند.

سخنرانان این مراسم، با اشاره به حوادث غم انگیز سراسر دنیای اسلام که محصول تفرقه امت واحده رسول الله است پرداختند و در شب میلاد رحمه للعالمین و نیز رئیس مذهب شیعه، یکدیگر را به هوشیاری و بیداری در قبال این فریب و نیرنگ دشمن یهود و نصاری که در حقیقت اسرائیل و آمریکا و انگلیسو آل سعود هستند توصیه نمودند.
سخنران اصلی این مراسم، سردار فتوحی فرمانده سپاه استان در بیانات حماسی و شور انگیز خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه برادری مومنان و سفارشات قرآن به وحدت و دوری از تفرقه، و همچنین با یادآوری فرمایشات بنیان گذار انقلاب اسلامی ایرات حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در پایه گذاری هفته وحدت و هوشمندی و آینده نگری و دور اندیشی این مرد الهی، برگزاری این جشن الهی را کاری بزرگ و فراموش نشدنی و مورد رضایت خاص رسول الله خواند و افزود: این شب و این کار ارزشمند که برداران مسلمان از هر دو مذهب شیعه و سنی در کنار هم قرار گیرند و شب میلاد پیامبر خود را جشن بگیرند، از شاخص ترین و شکوهمند ترین و خاطره انگیز ترین رویدادهای سیاسی مذهبی کشور خواهد بود و علاوه بر مسرت و شادی دوستداران انقلاب اسلامی و دلسوزان این نظام از جمله مقام عظمای ولایت، سرشستگی و غضب دشمنان قسم خورده اسلام را نیز در پی خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد، چنین مراسمس الگو و نمونه ای برای سایر شهرهای کشور و دیگر بلاد اسلامی در تحقق سفارش قرآن به تقویت وحدت شود و ناامیدی دشمنان را از دین شریف اسلام در پی داشته باشد.
در ادامه این مراسم سه تن از مولویان اهل سنت به ایراد خطابه و سخنرانی پرداختند و آیاتی از کلام الله مجید را در زمینه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تلاوت نمودند و با اشاره به هوشمندی امام راحل عظیم الشان، پیروان خود و اهل سنت را به پیروی از این دستورات نورانی توصیه نمودند و گفتند باید از شرایط کنونی افغانستان و سوره و عراق و لبنان که محصول تفرقه افکنی های غرب و استکبار است عبرت گرفت و با توسعه وحدت اسلامی در نجات ملتها و آبادانی سرزمینهای اسلامی کوشید.
در این مراسم توسط مسئولین و علمای شیعه و سنی حاضر در جمع، از جمعی از نوجوانان بسیجی شیعه و سنی با اهدای جوائزی تقدیر شد.
همچنین هدایایی به رسم یادبود به علمای اهل سنت و شیعه محله اکرمیه که در برقراری وحدت مذاهب در این منطقه و برگزرای این مراسم نقش موثر داشتند با حضور فرمانده سپاه استان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله تقدیر شد.
همچنین در این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه اسلام، نوجوانان بسیجی به اجرای دو قطعه سرود زیبا پرداختند.


ارسال نظرات