مشاور امور بانوان فرمانداری یزد خبر داد:

ایجاد بازارچه‌های بانوان، به زودی در یزد

مشاور امور بانوان فرمانداری یزد از ایجاد بازارچه های بانوان در شهر یزد خبر داد و گفت: در راستای حمایت از بانوان کارآفرین و بهره گیری از پتانسیل موجود در بین بانوان یزدی بزودی در یزد بازارچه های بانوان ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۷۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدبانو؛ خديجه نجفي در نشست گروه های کاری زنان و خانواده فرمانداری‌های یزد با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای از بین بردن انقلاب استفاده می‌کند و با تاکید بر لزوم در صحنه بودن زنان اذعان کرد: زنان سعی کنند با بهبود موقعیت خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و همچنین با استفاده از توانمندی‌ها حداکثر بهره‌برداری را در توسعه به عمل آورند.
وی با اشاره به جایگاه والای زنان در ادبیات توسعه خاطر نشان کرد: بین افزایش بانوان کارآفرین و رشد اقتصادی کشور رابطه مستقیم وجود دارد و باید ترویج این فرهنگ سعی و تلاش کافی داشته باشیم.
مشاور امور بانوان فرمانداری یزد با بیان اینکه در ایران بیش از یازده درصد زنان در بخش فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند، ادامه داد: حدود 44 درصد بانوان کارآفرین در زمینه تولیدی و 56درصد آنها در زمینه خدماتی فعالیت می کنند.
نجفی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دختران تشکیل می دهند، اذعان کرد:مدیران و مسئولان می‌توانند از پتانسیل موجود بهره برده و با بکارگیری دانش‌آموختگان با مهارت خاصی که در رشته خود دارند در جهت اشتغال و کارآفرینی گام بردارند.
وی ادامه داد: متأسفانه در ایران عواملی وجود دارد که مانع از کارآفرینی می‌شود؛ و لازم است سیاست‌گذاران با ایجاد گارگاه‌ها وسمینار‌ها مشکلات وموانعی که وجود دارد را شناسایی کرده و در رفع آن تلاش کنند.
نجفی حمایت از بانوان کارآفرین، ایجاد سرمایه اولیه یا اعطای وام‌های بلاعوض بازاریابی محصولات تولید شده را از جمله راه های موثر برای ایجاد اشتغال بانوان عنوان کرد.
وی از ایجاد بازارچه های بانوان در شهر یزد خبر داد و گفت: در راستای حمایت از بانوان کارآفرین وبهره گیری از پتانسیل موجود در بین بانوان یزدی و همچنین برای ارائه محصولات و صنایع دستی بانوان شهر بزودی در یزد بازارچه‌های بانوان ایجاد خواهد شد.
تشکیل کمیته‌ها در گروه‌های کاری دفتر امور بانوان و خانواده و شرح دادن وظایف آنها، هم اندیشی‌ در خصوص ایجاد مکانی برای تولید، عرضه و فروش محصولات بانوان کارآفرین و مطرح کردن برنامه‌های کمیته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان یزد از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز کارگروه مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری یزد بود.
ارسال نظرات