تلاش یگان حفاظت هواپیمایی سپاه تامین امنیت برای مسافرین است

یکی از مهمترین دغدغه‌های مسافران تامین امنیت آنها در طول سفر است و یگان حفاظت هواپیمایی در تلاش برای ایجاد امنیت در پرواز است.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۵۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷


 
خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های مازندران گفت: تفاوت سپاه پاسداران با سایر نیروی حفاظتی در ناوگان هوایی جهان روحیه رشادت و شهادت طلبی است و این رفتار و منش ضامن امنیت پروازهای کشور است.
به‌مناسبت 5 دی سالروز استقرار سپاه در صنعت هوانوردی، سرهنگ عبدالله بالویی فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های مازندران گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسافران تامین امنیت آنها در طول سفر است و یگان حفاظت هواپیمایی در تلاش برای ایجاد امنیت در پرواز است.

وی با تشریح تاریخ ربایش و حفاظت از پرواز‌ها در کشور، اظهار کرد: اولین بار در سال 1349 هواپیماربایی در کشور صورت گرفت و بعد از آن در همان سال سه بار دیگر اقدام به هواپیما ربایی شد، این عوامل باعث شد که رژیم وقت به دنبال تشکیل گارد ویژه حفاظت هوایی باشد و تا آغاز انقلاب آن گارد کار خود را انجام می‌داد.


بالویی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 57 تا 63 حفاظت هوایی بر عهده حفاظت فرودگاه بود و دشمنان تلاش‌های زیادی را داشتند که فشارهای مضاعفی را بر نظام اسلامی بیاورند و در کنار جنگ و ترور اقدام به ربایش چندین فروند هواپیما کردند و این هواپیماربایی‌ها باعث از بین بردن ضریب امنیتی در پروازهای کشور شد، که سرانجام به درخواست محسن رضایی فرمانده سپاه وقت و به فرمان امام خمینی(ره) در 5 دی 1363 سپاه وارد صنعت هوانوردی شد و حفاظت از هواپیما غیر نظامی را بر عهده گرفت.


فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بیان کرد: بعد از ورود سپاه بیش از 100 بار دشمنان قصد نفوذ داشتند که با غیرت و هوشیاری برادران و فرزندان پاسدار شما 100درصد این تهاجمات و مداخلات خنثی شد.


وی با اشاره به کسب امتیاز بالای حفاظت هواپیمایی ایران در ایکائو، بیان کرد: تفاوت سپاه پاسداران با سایر نیروی حفاظتی در ناوگان هوایی جهان روحیه رشادت و شهادت طلبی است و این رفتار و منش ضامن امنیت پروازهای کشور است.


بالویی به پیام امام (ره) به‌دنبال رشادت‌ها و جانفشانی‌های یگان حفاظت هواپیماییی کشور اشاره کرد و گفت: امام (ره) در پیام خود در سال 67 فرمودند: با تشکر از زحمات ارزشمند برادران سپاه پاسداران در حراست از هواپیماها و برخورد با هواپیماربایان و با ابلاغ سلام به آنان، سپاه پاسداران چون گذشته مسئول حفاظت از هواپیماها است و در صورت ربوده شدن هواپیما سپاه مسئول است.


وی با اشاره به چک و بازرسی میلیون‌ها مسافر در طول سال با رعایت ادب و احترام و اجرای قوانین اظهار کرد: تداوم آموزش‌های تخصصی در حوزه امنیت پرواز و اجرای برنامه‌های معنویت افزایی برای کارکنان را در طول سال در برنامه داریم که سبب رشد کیفی و رفتاری نیروهای حفاظت پرواز زمینی و هوایی سپاه شد.


فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان با بیان اینکه به طور میانگین 150 پرواز در فرودگاه‌های استان در ماه داریم، افزود: نیروهای حفاظت با تخصص بالای خود و با تسلط کافی تمام مراحل پرواز از ترمینال، موضوعات فنی هواپیما، بازرسی مسافران و بار و امنیت در پرواز تا تخلیه کامل مسافر و بار به سلامت در مقصد با تیز هوشی زیر نظر دارند.


وی با اشاره به تداوم موفقیت های سپاه در این عرصه خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که باعث ارتقای سطح امنیت پروازها شده است، می‌توان به تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی در کار، استفاده از نیروهای مومن، آموزش دیده، جوان و متخصص، احترام به قوانین و اجرای دقیق آنها، تکریم ارباب رجوع و مسافرمحوری، استفاده از تجربیات متخصصین و همکاری با شرکت‌های فعال در این عرصه اشاره کرد.


بالویی با بیان اینکه تهدیدات در صنعت هوانوردی مداوم در حال به روز شدن است، گفت: تداوم آموزش در نیروهای حفاظت یک اصل است و اینکه سپاه پاسداران با وجود بیشتریت حملات بالاترین امتیاز را در این عرصه جهانی کسب می‌کند نشان دهنده بروز بودن نیروهای حفاظت هواپیمایی ایران است، چندی پیش مشاهده کردید هواپیمای روسیه با ساده ترین روش ممکن اما بسیار دقیق سقوط کرد، امروزه هواپیما را ربایش به منظور باجگیری بلکه به عنوان موشک برای منهدم کردن اهداف خود استفاده می‌کنند که اینکار هوشیاری بیساری را طلب می‌کند.


وی در پایان با تجلیل از زحمات شبانه‌روزی نیروهای حفاظت هواپیمایی کشور، خاطرنشان کرد: وظیفه ما ایجاد محیط امن برای مسافران در طول سفر است و بهترین لحظات پاسداران امنیت پرواز لبخند رضایت و شکر مسافران بعد از پروازی مطمئن است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها