کیائی نژاد در گفتگو با بسیج:

مصوبه کنگره نقض برجام است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مسئولان ما باید راجع به برجام فکری کنند و باتوجه به اینکه از قبل هم گفتند، اگرطرف مذاکره پای بند به تعهدات خود نباشند ما هم به تعهدات خود پایبند نخواهیم بود؛ الان موقع آن فرا رسیده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۱۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
مفید کیائی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج راجع به اقدام اخیر کنگره امریکا مبنی بر مصادره اموال بلوکه شده بانک مرکزی به بهانه پرداخت غرامت به قربانیان ترور تصریح کرد: این اتفاق، دهن کجی به ملت ایران و تلنگری است به مسئولان ما که متوجه باشند امریکا دست از عداوت خود برنخواهد داشت همچنان که یک ضرب المثل قدیمی می گوید: " نیش عقرب نه از ره کین است/ اقتضای طبیعتش این است".

کیائی نژاد در توضیح این مطلب بیان کرد: اگر زمانی فکر کنیم امریکا قصد کنار آمدن با ایران دارد ساده اندیشی است، برخی مسئولین نظام نیز متاسفانه مبتلا به این ساده اندیشی هستند و ازین رو  اقدامات اخیر امریکایی ها باید درس عبرتی برای مسئولین ما باشد.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری از اول نیز گفته اند ما به  آنها هیچ اعتمادی نداریم و ازین رو به این مذاکره نیز هیچ اعتقادی نداشتند.

نماینده مردم طالقان در مجلس افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با خون هزاران شهید سرپا مانده و این نظام، پسوند اسلامی دارد و به تعبیر امام راحل(ره) دشمنان ما از اسلام سیلی خورده اند و به این جهت است که به هیچ عنوان از دشمنی خود دست بردار نیستند.

کیائی نژاد در توضیح این نکته بیان کرد: در قرآن کریم آمده است : "وَ لاَ يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّی يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِن اسْتَطَاعُوا "سوره بقره آیه 217؛ یعنی اینکه آنها (دشمنان اسلام) آنقدر با شما پیکار می کنند تا شما دست از دین خود بردارید.

وی گفت: این روند دشمنی همچنان ادامه دارد؛ منتهادر اشکال مختلف؛ یکبار به صورت جنگ سخت وارد شدند و بعد آن نیز وارد جنگ نرم و فرهنگی شده اند و اخیرا نیز اقدامات کنگره امریکا که ساده اندیشی ما در این قضایا موجب می شود آنها موفق شوند.

نماینده مردم طالقان در مجلس یادآور شد: تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بصیرت به این جهت است که مسئولین بیدار، بصیر و هوشیار و متوجه باشند که امریکا به هیچ قیمت سر سازش با ما نخواهد داشت، لذا نباید بهانه دست دشمن داده و در مقابل او محکم ایستاد.

کیائی نژاد ادامه داد: امریکایی ها الان نشان دادند در قضایای برجام  به تعهدات خود اصلا پایبند نبوده اند، یک نمونه اش نیز همین اقدام کنگره امریکاست، ازین رو مسئولین دیپلماسی بایستی راجع به برجام فکری کنند و باتوجه به اینکه از قبل هم گفتند که اگر طرف مذاکره  پای بند به تعهدات خود نباشند ما هم به تعهدات خود پایبند نخواهیم بود؛ الان موقع آن فرا رسیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: در طول این 36 سال انقلاب نیز آنجایی که ما جلوی دشمن محکم ایستادیم دشمن عقب نشینی کرد، آنجایی که مقداری وادادگی داشتیم و دست ها را بالابردیم دشمن جلو آمد، لذا مسئولین نظام باید از این قضایا درس گرفته و همانطور که مقام معظم رهبری محکم ایستاده اند آنها نیز به تقلید از ایشان نباید عقب نشینی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار