میلاد پیامبر(ص) موجب وحدت بین شیعه و سنی شده است

امام جمعه بانه با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین عامل وحدت بین مسلمانان است گفت: میلاد ایشان موجب وحدت بین شیعه و سنی شده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۱۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبداله حیدری امام جمعه شهر بانه صبح امروز در آیینی که به مناسبت هفته وحدت در مسجد مولوی این شهر برگزار شد ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی همواره با آغاز ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم(ص) اقدام به برگزاری مراسمات و جشن هایی به همین مناسبت می کنند بطوریکه می توان گفت میلاد پیامبر(ص) موجب وحدت بین شیعه و سنی شده است.

وی با اشاره به مخالفت عده ای از جریان های افراطی مثل وهابی ها و تکفیری ها با برگزاری جشن میلاد گفت: مجلس مبارک مولودی حضرت رسول صلی الله علیه و سلم ، صدها سال است که در تمامی کشورهای اسلامی برپا می شود و با استقبال بسیار گرم علماء و فضلاء و صاحب نظران در شریعت ، روبرو شده است و در جهت تأييد آن از سوی عالمان هر عصر نیز بالغ بر صدها کتاب و رساله در این زمینه نوشته شده و فتواها صادر شده است که نه تنها هیچ کدام از ایشان این عمل را حرام ندانسته بلکه بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر آن نیز تاکید کرده اند.

ماموستا حیدری با اشاره به آیین مولودی خوانی مردم بانه در این ماه افزود: مولودی خوانی یکی از قدیمی ترین آیین های مربوط به مردم کردستان بویژه شهرستان بانه است که در ماه مولود در تمامی مساجد و اماکن مقدس این شهر توسط دوستداران پیامبر(ص) خوانده می شود که نه تنها هیچ منافاتی با اسلام و آموزه های این دین مبین ندارد بلکه برگزاری این آیین و جشن مولود بسیار ضرورت هم دارد.


امام جمعه بانه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نیز خواستار وحدت بین مسلمانان است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) مهمترین عامل وحدت در جامعه اسلامی می باشد بطوریکه دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره سعی کرده اند که با ایجاد نفاق و شکاف در جامعه اسلامی قدرت مسلمانان را تضعیف کنند ولی تجربه این حقیت را ثابت کرده است هرجا که مسلمانان این خطر را درک کرده و متحد شده اند خطر و فتنه دشمن نیز دفع و با شکست مواجه گردیده است.

ماموستا حیدری ابراز امیدواری کرد که هفته وحدت فرصتی باشد تا مسلمانان بتوانند با تأسی از این الگوی جامع بشریت، حضرت محمد مصطفی(ص)، روز به روز بر وحدت جهان اسلام و مسلمین بیافزایند.

ارسال نظرات