مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خبر داد:

تلاش برای ثبت جهانی «سرو ابرکوه»؛درخت دیرزیست ایران ادامه دارد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از تلاش برای ثبت بافت تاریخی ابرکوه با ساختاری متفاوت از سایر شهرهای استان خبر داد و افزود: ما در این راستا تلاشی جدی برای ثبت جهانی درخت سرو ابرکوه به عنوان جزئی از درختان دیر زیست ایران داریم.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۹۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری از تلاش برای ثبت بافت تاریخی ابرکوه با ساختاری متفاوت از سایر شهرهای استان خبر داد و افزود: ما در این راستا تلاشی جدی برای ثبت جهانی درخت سرو ابرکوه به عنوان جزئی از درختان دیر زیست ایران داریم.
محمد مهدی شرافت افزود: ابرکوه جایگاه مطلوبی در حوزه تاسیس اقامتگاههای بوم گردی دارد و ما در این زمینه از متقاضیان امر حمایت های لازم را داریم.
وی با تاکید بر اینکه باید از گردشگری به چند منظور استفاده کرد ادامه داد: ما باید بیشتر نمادهای فرهنگی خود را حفظ نماییم و نمادهای فرهنگی ما در گردشگران تاثیر مثبتی داشته باشد.
شرافت بیان داشت: ما برنامه هایی را تنظیم نمودیم تا در 5 سال آینده در 5 محور فعال باشیم که محور اصلی مورد نظر در این سناریو محور فرهنگی دینی است این محور در ابرکوه بیشترین نقش را دارد.
وی خاطر نشان کرد: ابرکوه در مسیر ولایت قرار گرفته است و به همین منظور باید تمام تلاش ها برای فراهم نمودن زمینه فرهنگی مذهبی برای گردشگران داخلی در این مسیر انجام داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با وجود اینکه برنامه دیگر را بعد تاریخی دانست و افزود: اهمیت تاریخ معماری یزد، باعث شده است تا این استان به عنوان پایتخت معماری ایران شناخته شود و این جایگاه به نوبه خود دارای ارزش فراوانی می باشدو باید همه برای حفظ آثار تاریخی و بناها تلاش نماییم.
محمد مهدی شرافت در پایان از روند تخریب ها در ابرکوه اظهار تاسف نمود و خواستار توقف این تخریب ها شد و بیان کرد: همه ما در قبال گذشتگان و آیندگان مسئول خواهیم بود.
شهردار ابرکوه در ادامه این جلسه از اقدامات شهرداری در حوزه میراث و اینکه شهرداری به طور خاص و مجزا به مسائل میراث فرهنگی پرداخته است اظهار داشت: شهرداری در حوزه گردشگری همکاری خوبی با متقاضیان داشته است و دهها طرح در حوزه میراثی در دست اقدام دارد.
حسین حاتمی افزود: شهرداری 4 پروژه مشارکتی را رسما و چندین پروژه را به صورت غیر رسمی با میراث فرهنگی ابرکوه مشارکت دارد.
وی خواستار تسریع در روند تصویب طرح ها شد و ادامه داد: شهرداری ابرکوه سال گذشته عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح شد که دبیر خانه آن در هیروشیمای ژاپن می باشد.

ارسال نظرات