شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به رئیس جمهور؛

بسیج دانشجویی هیچگاه از آرمان های امام دست برنخواهد داشت/گویا دولت وجود جنش دانشجویی را نوعی مزاحمت تلقی می کند

برای جنبش دانشجوی انقلابی و مسلمان این شائبه به وجودآمده است که آیا دولت محترم نسبت به پیگیری کشتار بیرحمانه شیعیان نیجریه و یا کشتار حاجیان در منا و یا جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی بی تفاوت است؟
کد خبر: ۸۶۱۰۱۱۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در اعتراض به عدم اجازه تجمع به دانشجویان معترض به اقدامات دولت نیجریه و تجمعاتی از این دست ، نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور صادر کرد،در این نامه لیست تجمعاتی که از سال 93 به علت عدم مجوز به بسیج دانشجویی در تهران لغو گردیده است نیز آمده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم


تحرک و پویایی در کنار پیگیری مطالبات و سوال از مسئولین  از اصول جدانشدنی و همیشگی تشکل های دانشجویی بوده است. در طول دهه های پربرکت انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن چشمان بیدار و تیزبین فعالان دانشجویی بود که اتفاقات داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار می داد و پا به پای باقی اقشار مردم نقش مهم خویش را در روشنگری و تبیین مسائل ایفا میکرد، همین جوانان بودند که انقلاب دوم را رقم زدند، این جوانان مومن بودند که تمام آینده درخشانی که میتوانستند برای خود متصور بشوند را با خدای خود معامله کردند و هنوز هم که هنوز است باقیمانده بدن های مطهرشان به آغوش ملت برمیگردد و خدا میداند هنوز چه تعدادشان بازنگشته اند.و هنوز جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم بر عهد خود با حضرت امام (ره) باقی هستند.

جناب آقای رئیس جمهور
همانطور که مستحضر هستید در زمانه ای قرار گرفته ایم که رهبری معظم انقلاب از آن تعبیر به پیچ تاریخی کرده اند. موج بیداری اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه را در بر گرفته است و روز به روز ابعاد بزرگتری از آن به عرصه ظهور می رسد. تمامی کفر و استکبار جهانی در مقابل اسلام ناب صف آرایی کرده است، این روزها نسل سوم و چهارم انقلاب دارد همکلاسی ها و هم نسلان خودش را تشییع می کند و گلزار های شهدای کشور میزبان جوانان مدافع حرم است.  رسانه های دنیا از قهرمانان و فرزندان روح الله سخن میگویند، از حاج قاسم ها از شاطری ها و از طهرانی مقدم ها، مسلمانان تشنه حقیقت و حکومت حق شده اند و برای آن مبارزه میکنند، سربازان امام خامنه ای کیلومترها آنطرف پشت مرزهای اسرائیل تندیس مقاومت نصب میکنند و اشک شوق در چشمهایشان دارند از وعده 25 ساله نابودی رژیم غاصب ، در قلب آفریقا در اوج محرومیت و ضعف و تنگدستی میلیون ها نفر وجود دارند که خودشان را مدیون انفاس قدسی پیر جماران میدانند و به شوق آرمانهایش شهادت را طلب میکنند و در این وانفسا رهبری انقلاب خود دست به قلم شده اند و برای جوانان عالم پیام اندیشه و آگاهی می دهند. پرچم عدالت طلبی و آرمانخواهی که دیروز در خاک مقدس ایران اسلامی به اهتزار در آمد امروزه از شرق تا غرب عالم به حرکت در آمده و حق بیش از هر زمان دیگری پدیدار شده و البته باطل نیز همه ظرفیت خود را به صحنه آورده است .
 
آقای روحانی
باید به استحضارتان برسانیم آنطور که به نظر میرسد دولت حضرتعالی کمترین نقش را در این حرکت عظیم و جهانی انقلاب اسلامی ایفا میکند.سیاست های دوگانه و تبعیض آمیز شما حتی در ابراز یک پیام تسلیت ساده که هیچ هزینه ای ندارد نیز مشهود است. مدتها از فاجه منا گذشت و دیپلماسی مقتدر کشور هنوز به نتیجه قابل قبولی در پیگیری این فاجعه نرسیده است بسیاری از ملت های مسلمان منطقه در راه ارزش های الهی و انسانی و در برخی موارد به ازای لبیک به آرمان های انقلاب اسلامی در خون خودشان دست و پا زده اند ولی حتی اینبار هم از تیغ تبعیض آمیز نگاه جنابتان نسبت به فاجعه پاریس در امان نمانده اند. با توجه به اینکه اصول سیاست خارجه ما بر سه اصل عزت،حکمت و مصلحت می باشد،شما  بر کدام مصلحت تسلیت به مردم فرانسه را واجب اما تسلیت به مردم نیجریه را لازم نمیدانید؟ حال پس از گذشت حدود دوسال و اندی از آغاز به کار دولت نه تنها هیچ دیپلماسی فعالی در حوزه کشورهای جهان اسلام، صدور انقلاب اسلامی و تلاش جهت اعتلای بیداری اسلامی مشاهده نشده است بلکه دقیقا برخورد محکم و غیر قابل دفاعی در مقابل حرکت های دانشجویی و مردمی در راستای محکومیت این جنایات را از طرف دستگاه های دولتی شاهد بوده ایم.در این سالها مردم عراق توسط داعشی ها بیرحمانه کشته شدند و از بسیاری از کشورهایی که متاسفانه دستگاه دیپلماسی به دنبال مودت و برادری با آنهاست تجهیز شده اند، رهبران شیعه در جهان در مضان اجرای حکم اعدام به جرم عدالت طلبی بوده اند، بسیاری از هموطنانمان در حین انجام مناسک حج از دنیا رفتند و صدها تن از شیعیان نیجریه و رهبر بزرگوارشان به عشق ارادت به خمینی کبیر قتل عام شده و به اسارت گرفته شده اند و بسیاری موارد دیگر و دولت حضرتعالی بدون هیچ دلیل محکمه پسندی در هیچ یک از موارد بالا اجازه برگزاری تجمع های دانشجویی را صادر نکرد و تا توانست جنبش دانشجویی را تحت فشار قرار داد و حتی در مورد توهین نشریه فرانسوی به وجود نازنین پیغمبر اکرم  با وجود حضور هزاران نفری مردم  در لحظات آخر حاضر به صدور مجوز شد.
 
 
جناب آقای رئیس جمهور
برای جنبش دانشجوی انقلابی و مسلمان این شائبه به وجودآمده است که آیا دولت محترم نسبت به پیگیری کشتار بیرحمانه شیعیان نیجریه و یا کشتار حاجیان در منا و یا جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی بی تفاوت است؟ آیا تعامل سازنده با چند کشور مستکبر دنیا ارزش این را دارد که اینقدر در برابر ظلم ظالمین بی تفاوت باشیم؟ آیا مراجع دولتی نسبت به جنش دانشجویی بی اعتماد است و اساسا وجود آن را نوعی مزاحمت تلقی میکند؟ آیا این شان جوانان جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی است که برای حمایت از مسضعفین جهان و حمایت از آنان و تلاش بر اعتلا و تبیین مبانی انقلاب درگیر بوروکراسی های پیچیده و طولانی و هماهنگی غالبا بی نتیجه باشد؟ آیا حق اینست که جمعیتی در راستای حمایت از دیپلماسی عینی حضرت امام و پافشاری بر اصول حقه انقلاب اسلامی سرگردان و حیران و منتظر بمانند در حالیکه مراجع نظارتی دولتی و دانشگاهی در برخورد با عناصر خاطی، مجرم، محکوم و منسوب به فتنه 88 و برخی جریانات مطرود مانند نهضت آزادی از خود ملاطفت بیشتری نشان میدهد.

در نهایت به استحضارتان میرسانیم بسیج دانشجویی هیچگاه از آرمانهای امام راحل و خلف صالحش دست برنخواهد داشت و همواره با دلی پرامید و عزمی راسخ به دنبال فراگیر شدن جریان حق در عالم خواهد بود وخواستار آن است که رئیس محترم جمهور که بی شک وظیفه خطیرتری نسبت به بسیاری از مسئولین نسبت به خون جوانان این مرز و بوم و امانتی که حضرت امام (ره) به جمیع انقلابیون سپرد دارد روند فعلی برخورد با حرکات جنبشی و حمایت گونه تشکل های دانشجویی انقلابی را اصلاح کرده و باعث رونق بخشیدن به جریان مطالبات صحیح این قشر باشد.

ضمنا به پیوست زیر لیست درخواست تجمعاتی را که اجازه برگزاری به آنها داده نشده است، ارسال می گردد.
 
ردیف تاریخ برگزاری تجمع موضوع تجمع محل تجمع
1 28/3/93 کشتار بی رحمانه مردم عراق توسط داعش سفارت عراق
(تشکل ها)
2 8/4/93 تحرکات گروهک های تکفیری به ویژه داعش و تجهیز مالی آنان سفارت عربستان
(تشکل ها)
3 11/5/93 کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین دفتر حافظ منافع مصر
4 26/2/93
 
حکم اعدام رهبر شیعیان عربستان، شیخ نمر
 
سفارت عربستان
 
5 24/1/94 حمله آل سعود به یمن سفارت عربستان
6 8/2/94 عدم شفاف سازی از سوی دولت در موضوع مذاکرات وزارت امور خارجه
7 23/2/94 عدم پاسخگویی به دانشجویان در خصوص هسته ای وزارت امور خارجه
8 5/7/94 کشتار تعداد زیادی از حجاج در سرزمین منا سفارت عربستان
(درخواست اول)
9 11/7/94 کشتار تعداد زیادی از حجاج در سرزمین منا سفارت عربستان
(درخواست دوم)
10 25/9/94 حوادث شهر زاریا در نیجریه . کشتار مسلمانان سفارت نیجریه
(درخواست اول)
11 29/9/94 حوادث شهر زاریا در نیجریه . کشتار مسلمانان دفتر سازمان ملل در تهران
(درخواست دوم)
 
 
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور
1/10/94
 
رونوشت:
  • دفتر مقام معظم رهبری
  • دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
  • رئیس محترم ستاد تبلیغات دفاعی کشور
  • فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین
 
ارسال نظرات