خطیب جمعه چهارباغ:

پشت پرده جنایات علیه مظلومان امریکا و رژیم صهیونیستی هستند/وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور می شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: جنایات و کشتار شیعیان مظلوم نیجریه که توسط ارتش این کشور صورت گرفته است موجب جریحه دار شدن قلوب مومنین شده است و پشت پرده جنایات علیه مظلومان جهان امریکا و رژیم صهیونیستی می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۷۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت حضرت امام حسن عسکری(ع) پس از بیست و هشت سال زندگی و شش سال امامت در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری در شهر سامرا و به دست معتمد عباسی به شهادت رسید و در کنار مرقد مطهر پدر بزرگوار خویش مدفون گردید. آن حضرت، همواره تحت نظر و در زندان‏های طاغوت‏های عصر خود بود و سرانجام با زهر جفا، شهید شد.

خطیب جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به حوادث منطقه و جهان گفت: با بررسی حوادث گوناگون داخلی و منطقه‌ای و حتی بین‌المللی که با موضوع ایران اسلامی و مسائل مرتبط با حاکمیت سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه و رهبری دینی در ایران پس از پیروزی انقلاب جریان یافته است به این مهم دست می‌یابیم که علی‌رغم توطئه‌ها و فتنه‌های سخت و پیچیده‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم به فضل الهی آنچه زبانزد خاص و عام است، امنیت فراگیر و آرامش نسبی است که در متن جامعه و کشور ما جریان دارد، آرامشی که مدیون مقاومتها و مجاهدتهای فرزندان شجاع و دلیر این مرز و بوم و مدیریت جهادی و هوشمندانه مدیران و مسؤولان متعهد و کار آشنای کشوری و لشکری در اقصی نقاط کشور اسلامی‌مان ایران و نیز در منطقه و محیط بین‌المللی می‌باشد

وی ادامه داد: لذا آنچه نباید هرگز مورد غفلت قرار گیرد ارزش و اهمیت امنیت و آرامش است که از این رهگذر در جامعه انقلابی ما حاکم گردیده است، این در حالی است که ایران اسلامی با ملت نجیب و شریفش، بیش از هر ملت و کشور دیگری مورد تهاجمات آشکار و پنهان دشمنان اسلام قرار داشته و دارد. به‌ویژه در حوزه تروریسم، یکی از قربانیان تروریسم از انواع مختلف آن و بلکه سیبل اصلی تیرهای دشمنان کینه‌توز استکباری و عوامل فتنه و نفاق و تکفیری‌شان در منطقه بوده و هست.

حجت الاسلام محمدی در ادامه خطبه ها گفت: دشمنان جهان اسلام در قالب ائتلاف وهابی، سعودی، صهیونیست‌ها و آمریکا که حماسه بزرگ اربعین در کربلا و نیز دستاوردهای مقاومت در سوریه را مغایر با منافع خود می‌بینند بار دیگر سیاست تفرقه‌افکنی میان امت‌های اسلامی را تشدید کرده‌اند که محور آن‌را قتل‌عام شیعیان در مناطق مهم و استراتژیک جهان تشکیل می‌دهد. تفرقه‌افکنی در قالب ایجاد شکاف میان امت‌های مسلمان همواره از اصول کاری دشمنان یک‌و‌نیم میلیارد مسلمان می‌باشد. سیاستی که اکنون در قالب مثلث وهابی، سعودی و زیرشاخه‌هایش در چارچوب سران مرتجع عربی، صهیونیست‌ها و آمریکا با زیرشاخه بزرگان اروپا نظیر فرانسه و انگلیس صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: خبر دهشتناک کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش این کشور، احساسات صدها میلیون مسلمان جهان و همه آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد. چنین جنایاتی بدون‌تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری – سلفی است که مدتی است در آفریقا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند و در پس پرده از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردارند.

وی درادامه تصریح کرد: خبر حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیه الله که منجر به شهادت صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزاکی و اطرافیان ایشان شده است، مایه تاسف و اندوه فراوان آزاداندیشان جهان، مسلمانان و ازجمله شیعیان جهان شده است. بدون‌تردید، این حمله جنایتکارانه و شبه تروریستی که نمادی از شیعه‌هراسی و نشانی از پاک‌سازی مذهبی به همراه دارد، نزد همه انسان‌های آزاده جهان که برای کرامت انسانی، آزادی اندیشه و آزادی مذهب احترام قائلند، محکوم و مردود است. تأسف‌بارتر این‌که این جنایت هولناک توسط ارتش و نظامیان انجام شده است که خود باید حافظ مال و جان و نوامیس ملت باشند.

خطیب جمعه چهارباغ با اشاره شهادت آیت‏الله دکتر محمد مفتح(ره) روز وحدت حوزه و دانشگاه‏ گفت یکی از مهم‏ترین عوامل نشاط، هماهنگی و پویایی جوامع انسانی، وحدت نخبگان آن‏هاست. وحدت نخبگان، به آرامش، امید، خودباوری و دوراندیشی جامعه می‏انجامد و انگیزش و کنش حداکثری و مصونیت از اتلاف و فرسایش نیرو را موجب می‏شود. وحدت نخبگان، قلمرو وسیعی از دانشمندان، ادیبان، هنرمندان، فن‏آوران، اصحاب رسانه‏ها و سیاستمداران را در بر می‏گیرد. برقراری وحدت در همه این عرصه‏ ها، حق جامعه خواستار پیشرفت است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی، مهم‏ترین و فراگیرترین مصداق وحدت نخبگان، در وحدت حوزه و دانشگاه خلاصه می‏شود، این دو قشر عظیم حوزه و دانشگاه، گل سرسبد جامعه و اعضای متفکر جامعه‏اند. دو نهادی که در اصل، پایه‏ های فکری و سازندگی و تربیتی جامعه را تشکیل می‏دهند. از آغاز نهضت اسلامی مردم ایران تاکنون، تلاش نظری و عملی برای‏ تحقق این وحدت استمرار داشته است و با همه افت و خیزهایی که در این‏راه پدید آمده، هیچ‏گاه این هدف از چشم حوزویان و دانشگاهیان دور نشده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها