مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش در یزد:

زمینه گردشگری ارزان برای جوانان زیر ۱۸ سال فراهم شود

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش با تاکید بر اینکه خانه‌های جوانان در ۱۰۰ شهر کشور ایجاد شود، گفت: زمینه گردشگری ارزان برای جوانان زیر ۱۸ سال فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۸۶۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رضا حجتی در افتتاحیه دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، با اشاره به اینکه دولت باید به سیاست‌گذاری بپردازد و مردم در زمینه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: اینکه در برخی از محل‌های عمومی گردشگری و غیرگردشگری مشکلاتی دیده می‌شود به دلیل این است که مشارکت مردمی در این حوزه‌ها به خوبی ایجاد نشده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه توجه به مشارکت جوانان در امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: جوانان رشد جسمی خود را به صورت طبیعی به همراه دارند ولی آموزش‌هایی از جمله همسر خوب بودن یا پدر خوب بودن و توانایی مدیریت زندگی را باید در تشکل‌ها و نهادهایی از جمله همین سازمان‌های مردم نهاد به اون ارائه دهیم.

حجتی ادامه داد: تقویت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را می‌توان زمینه‌ساز ایجاد شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان دانست.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر سرانه بسیار کمی برای فعالیت‌های جوانان دارد.

حجتی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم تلاش کردیم در این حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد ولی متاسفانه بخش‌هایی که رشد را در حوزه صنعت و عمرانی می‌بیند، سرمایه‌گذاری در این بخش سخت انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که در برنامه ششم شامل حداقل دو تحول باشیم، گفت: در ابتدا ایجاد خانه‌های جوانان در 100 کشور و در تیپ‌های مختلف الف، ب و ج است که باید در اختیار جوانان گذاشته شود.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش باید در پایان برنامه ششم حداقل در 100 شهر کشور این خانه‌ها را داشته باشیم، تصریح کرد: دومین موضوع تقویت گردشگری با هزینه پایین برای استفاده همه افراد به ویژه جوانان است.

حجتی تاکید کرد: این خیلی مهم است که یک جوان قبل از 18 سالگی حداقل 5 نقطه از کشور خود را دیده باشد چرا که این اقدام شخصیت‌سازی و هویت‌سازی وی را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای افراد با سن بالاتر از 30 سال اثرگذاری بسیار کمتری در زمینه سازندگی افراد دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور و مشارکت جوانان در همه ابعاد به ویژه در عرصه گردشگری پویایی، نشاط و امیدواری در جوانان افزایش یابد.

 

ارسال نظرات