با حضور رئیس قوه قضائیه در مازندران؛

سی و سومین همایش حماسه شش بهمن آمل برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، از برگزاری همایش حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل با حضور رئیس قوه قضاییه در آمل خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۰۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد محمدی  با بیان اینکه در چند سال اخیر واقعه ششم بهمن سال 60 به عنوان حماسه اسلامی مطرح و برنامه‌های آن به صورت هفتگی اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این سال‌ها برنامه‌های متنوع و باشکوهی اعم از اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، هنری و سیاسی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن برگزاری همایش حماسه بهمن در شب واقعه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با هماهنگی ستاد برگزاری حماسه اسلامی ششم بهمن، 105 برنامه فرهنگی، هنری و عمرانی برگزار که با تلاش شهرداری آمل، هشت پروژه عمرانی در آن روز به بهره‌برداری رسید.

محمدی با تاکید بر اینکه هفته ششم بهمن به عنوان مهمترین هفته فرهنگی در این شهرستان است، افزود: باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای هرچه باشکوه‌تر این هفته از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این واقعه حماسی باید تلاش شود تا این حادثه اسلامی به مانند فتح خرمشهر در روز سوم خرداد و یا آزادسازی سوسنگرد به عنوان فرهنگ‌سازی در اذعان مردم استان و کشور جای بگیرد.

محمدی با اعلام اینکه مسئولان استانی باید نگاه ویژه‌ای به هفته حماسه ششم بهمن آمل داشته باشند، گفت: اجرای برنامه‌های را به صورت تشکیل ستاد در فرمانداری‌های شهرستان در دستور کار قرار دهند تا این هفته تاریخی ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته برای گرامی‌داشت این هفته قول‌هایی داده اما از سوی استان و شهرستان عملی نشد،امیدواریم در سال‌ 94 این قول‌ها در دستور امر قرار گیرد، تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند آثار و برنامه‌های خود را از 15 دی به دبیرخانه حماسه اسلامی ششم بهمن تحویل دهند تا با هم‌سوگرایی این برنامه‌ها اجرایی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: امسال با هماهنگی فرماندار ویژه آمل در اجرای همایش حماسه ششم بهمن در مصلی این شهرستان با سخنرانی رئیس قوه قضائیه آیت‌الله آملی لاریجانی در نظر گرفته شده که هم‌اکنون رایزنی‌های اولیه در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای حفظ و ماندگاری این حماسه ارزشمند 16 جلد کتاب به چاپ، هشت فیلم و کلیپ ساخته و جشنواره جبهه سوم برگزار شد.

مدیر آموزش‌ و پرورش آمل با بیان اینکه اعزام راهیان ششم بهمن از سوی مدارس به مناطقی که حادثه سال 60 اتفاق افتاده است، انجام می‌شود، افزود: زنگ حماسه اسلامی ششم بهمن که هر ساله در مدارس این شهرستان به صدا در می‌آید امسال نیز به مانند سال گذشته این زنگ در مدارس استان نواخته می‌شود.

حمید محمدنسب یادآور شد: جلسه هم‌اندیشی سیاسی، برگزاری شب شعر حماسی ویژه فرهنگیان، طراحی قرارگاه بسیجی فضای مجازی جهت پرسش و پاسخ شبهات اولیان و دانش‌آموزان بر تهدیدات دشمن، لیگ ورزشی بیان مدارس و فرهنگیان از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی این نهاد در هفته حماسه ششم بهمن برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه در روز ششم بهمن، 40 دانش‌آموز پسر با نام چهل شهید به طور نمادین در سطح شهر حرکت می‌کنند، بیان کرد: 40 دانش‌آموز محجبه به منظور ترویج حجاب از میدان 17 شهریور تا حسینیه سپاه حرکت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها