حفظ 16 جزء قرآن‌کریم توسط نوجوان نابینای مازندرانی

دختر 12 ساله و نابینای مازندرانی موفق به حفظ 12 جزء قرآن کریم شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۷۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، راحله تک‌تبار دختر 12 ساله روشندل ساکن روستای حجله بندپی شرقی شهرستان بابل است.

وی که اکنون در پایه ششم در مدرسه استثنایی روستای گلوگاه شهرستان بابل مشغول تحصیل است، هر روز با پای پیاده و عصای سفید مسافت 800 متری را در مسیر پر گل و لای جنگلی طی می‎کند تا در کلاس درسش حاضر شود.

این روشندل نخبه گفت: پدر و مادرم بی‎سواد و به شغل دام‎داری مشغول هستند و من فرزند اول خانواده بوده و دو برادر کوچک‎تر دارم که آنها از نعمت بینایی برخوردارند.

تک‎تبار تصریح کرد: از سن هشت سالگی با شنیدن آوای قرآن‌کریم با آیات الهی انس گرفتم و با رادیوی کوچکی که در اختیار داشتم شروع به حفظ آیات کردم، با وجود امکانات اندک تاکنون موفق به حفظ 16 جزء از قرآن‌کریم شدم و در مدرسه نیز از شاگردان نمونه هستم.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان جامعه اسلامی تمنا دارم با در اختیار گذاشتن کامپیوتر، لپ‌تاپ یا هر وسیله کمک آموزشی که بتواند مرا در مسیر حفظ قرآن و مفاهیم آن کمک کند و کمک‌کار درسم باشد، یاری کنند زیرا خانواده من قادر به هزینه کردن نیستند.

این روشندل بابلی با اشاره به اینکه برای دیدن آیات الهی و قدرت پروردگار نیازی به چشم بدن نیست و باید دل بینا داشت، افزود: با قدرت حس بویایی قادر به تشخیص نوع درختان منطقه هستم و در بسیاری از موارد با لمس اشیا و یا قدرت ذهنی، مسائل را بهتر از افراد سالم درک می‌کنم.

وی گفت: مسئولان در دیدار با ما قول مساعد رفع بعضی از مشکلات را دادند که منتظر تحقق آنها هستم.

در دیدار مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری، قلندری معاون توان‌بخشی بهزیستی مازندران، رئیس جمعیت هلال‎احمر بابل، تقاضای آب آشامیدنی سالم، خرید کامپیوتر و وسایل آموزشی مناسب، سرویس ایاب و ذهاب این روشندل از سوی خانواده وی مطرح شد که بهزیستی مازندران هزینه یک سال سرویس مدرسه رایگان این روشندل را به‎عهده گرفت و همچنین برای تشویق، این روشندل با خانواده‎اش برای نخستین‎بار به پابوس امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها