امام جمعه بهاباد:

فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود/ مراسم جشن ها و شادیها در ماه ربیع باید طبق شرع برگزار شود

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با تسلیت شهادت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، از حضور مردم در مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر قدردانی کرد و اظهار داشت: ارزش‌های اسلامی باید همیشه بر همه امور زندگی مقدم باشد.
کد خبر: ۸۶۰۵۶۰۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با تسلیت شهادت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، از حضور مردم در مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر قدردانی کرد و اظهار داشت: ارزش‌های اسلامی باید همیشه بر همه امور زندگی مقدم باشد.

دهقانی با بیان این مطلب که ائمه در راه حفظ ارزش‌ها در برابر دشمنان اسلام ایستادند و تا پای جان از این ارزش‌ها دفاع کردند، بیان کرد: پیامبر(ص) همه مشکلات را به جان خرید تا اینکه جامعه بشری را احیا کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) چگونه می‌تواند الگویی برای ما انسان‌ها و جامعه بشری باشد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید پیامبر خدا دارای خلقی عظیم و بزرگ است، نکته دیگر این است که پیامبر باید برای جامعه بشری الگو باشد، صبر و استقامت پیامبر در تما م مسائل و مشکلات، بزرگترین الگو برای مسلمانان است.

دهقانی به هفته وقف اشاره کرد و افزود: یکی از نکاتی که در عمل پیامبر(ص) و سیره اهل‌بیت(ع) بود، مسئله وقف است و ما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها چه بخواهیم و نخواهیم دستمان از اموال دنیا کوتاه می‌شود، اموالی که رو به فانی شدن هست باید جلویش را بگیریم و به عنوان باقیات و الصالحات داشته باشیم زیرا وقف صدقه جاریه و باقیات و الصالحات است.

امام جمعه بهاباد به انواع وقف اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام ما دو نوع وقف داریم، یکی وقف برای افراد خاص که دارای مکان و جایگاه خاصی است مثل وقف اموال و غیره و دیگری وقف به عنوان امور خیریه، یعنی اینکه انسان می‌تواند در امورات خیر و کمک به هم نوع پیشتاز باشد.

وی با اشاره به هفته پژوهش و اینکه کشور ما از جایگاه و رشد علمی بالائی برخوردار است، گفت: در بخش پژوهش و علم، کشور ما امروز می‌تواند بهترین جایگاه ها را در جهان داشته باشد کما اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران هم به جایگاه‌های بسیار خوبی دست یافته است.

خطیب جمعه بهاباد به برخی مسائل و مشکلات شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم شریف بهاباد چند خواسته را از مسئولان نظام داشتند که بحمدالله تعدادی از این خواسته‌ها به مراحل نهائی و انجام رسیده است از جمله مسئله بهداشت و درمان وافتتاح بیمارستان 38 تختخوابی بهاباد که یکی از آرزوهای دیرینه این مردم بود.

وی ادامه داد: مسئله آب‌رسانی نیز یکی دیگر از مشکلات شهرستان بود که امروز شاهد آب‌رسانی به شهر بهاباد هستیم و مردم بهاباد از آب آشامیدنی انتقالی نیز بهره‌مند شدند.

 

دهقانی به مسئله گازرسانی به شهرستان بهاباد اشاره کرد و گفت: تمام کارهای عملیاتی مربوط به گازرسانی به شهرستان بهاباد انجام شده و حتی پیمانکارهم مشخص شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به شهرستان بهاباد باشیم تا مردم این شهرستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

امام جمعه بهاباد به اول ما ربیع الاول هجرت پیامبر اسلام از مکه برای انجام وظیفه اشاره کرد و گفت :پیامبر بایستی هجرت میکرد و پیامش را به اقصی نقاط جهان برساند و باید سختی های هجرت را تحمل میکرد

حجت الاسلام دهقانی به مراسمهای شادی و سرور در ماه ربیع اشاره کرد و گفت : همانطور که در ماه محرم و صفر به عزاداری حضرت امام حسین (ع) پرداختیم وحد ومرزها وحرمت این دو ماه را نگه داشتیم باید در ماه ربیع که ماه شادی و سرور است نیز شادی و سرور داشته باشیم  و در این ماه شادی باید حد ومرزها را هم رعایت کنیم و همه شادی ها مطابق با شرع و قانون باشد.

 

 

ارسال نظرات