به مناسبت شهادت حضرت امام رضا علیه السلام

شهرستان بهاباد یکپارچه عزادار شد

مردم مومن و خداجوی بهاباد با برپایی مراسم عزاداری در شب و روز شهادت هشتمین سپهر آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۸۶۰۵۶۰۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: در آیینی که بدین منظور در جوار آرامگاه آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار شد حجت الاسلام محمد کاظم خوش خوی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در سخنانی به بیان شخصیت زندگانی امام هشتم حضرت امام رضا علیه السلام پرداخت و افزود: در مملکت امام رضا(ع) نباید خلاف سیره این امام حرکت کرد لذا زندگی ایشان برای همه ما باید الگو باشد.

وی  گفت: قبل از اینکه به زیارت امام رضا (ع) برویم ابتدا ایشان را خوب بشناسیم و بعد با معرفت به زیارت این امام برویم.

حجت الاسلام خوش خوی در مورد خصوصیات اخلاقی امام رضا(ع) گفت: ایشان با مردم در نهایت ادب، تواضع و مهربانی رفتار می کرد و هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی کرد.

وی اظهار کرد: پیام زندگی پر ماجرای امام رضا(ع)، عبودیت و مبارزه دایمی و خستگی ناپذیر با ظالمان در شرایط مختلف است.

خوش خوی تصریح کرد: امام رضا(ع) به مانند جد بزرگوارش در اخلاق نمونه بود و در زندگی فردی و اجتماعی خُلق والای پیامبر را حکایت می‌کرد.در اخلاق او پیامبر جلوه‌گر می‌شود چراکه او برخاسته از رشه‌های نبوی است.

وی در مورد مأنوس بودن امام رضا(ع) با قرآن خاطرنشان کرد :امام رضا(ع) همواره با قرآن مأنوس بود، آن را به دقت می خواند و در آیات آن تدبر می‌کرد و می اندیشید.زیارت حضرت امام رضا(ع) در روایات دینی برابر با زیارت خانه خدا است؛ بنابراین تدبر، تفکر و برقرار ارتباط قلبی با این امام همام باید مورد توجه قرارگیرد.

در این آیین ها که قشرهای مختلف مردم حضور داشتند شرکت کنندگان با نوحه خوانی و مداحی در سوگ شهادت امام رضا (ع) اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

گفتنی است نظیر این مراسم در اکثر مساجد شهرستان و مساجد ولی عصر شهرک مسجد صاحب الزمان و بیت الرضای بهاباد برگزار شد .


ارسال نظرات