خبرهای داغ:
امام جمعه مراغه:

ادامه روند نارداران موجب تنش بيشتر مي شود

خبرگزاري بسيج: امام جمعه مراغه در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان، با محكوم كردن اقدام پليس جمهوري آذربايجان در به شهادت رساندن پنج تن از اهالي نارداران، گفت: ادامه این روند موجب ایجاد تنش بیشتر می شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۱۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی این اقدام را ظلم و ستم بر شیعیان و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و اظهار داشت: دولتمردان جمهوری آذربایجان به دنبال حکومت ظالمانه بر مردم شیعه با استفاده از زور هستند.

وي با انتقاد از عملكرد پليس اين كشور در جمع آوری اسامی ائمه اطهار(ع) از خیابان ها و اماکن مذهبی روستاي نارداران، يادآوري كرد: این روستا پذیرای مرقد «بی بی رحیمه» خواهر ناتنی امام رضا(ع) است و مردم آن با توجه به آموزه های شیعی همیشه، حتی در دوران کمونیستی پایبند به عقاید خود بوده اند.
نماینده آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری همچنين با اشاره به تحرک فرقه وهابیت در شهرهای مختلف آذربایجان، تصريح كرد: تفکر وهابیت در این اقدام سرکوب گرایانه بی تاثیر نبوده است.

وي با تاكيد به اينكه حکومت دولت بر مردم باید با شیوه محبت و مهربانی باشد، خواستار رفتار مسالمت آمیز دولت جمهوری آذربایجان با مسلمانان شد.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح(روز وحدت حوزه و دانشگاه)، شهيد مفتح را منادی وحدت حوزه و دانشگاه خواند و بيان كرد: شهید مفتح عمر خود را در راه احیای معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل بیت عصمت در دو سنگر حوزه و دانشگاه به کار گرفت.

وي با توجه به هفته وقف، اظهار داشت: عمل به وقف، فرصت مناسبی برای انجام سنت باقیات الصالحات است که در آموزه های دینی بر آن تاکید شده است.
امام جمعه مراغه از مسئولان خواست با تلاش برای حفظ موقوفات، اجازه سوء استفاده از این امانت مردمی را ندهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها