مصدومان حوادث ازهزینه‌های درمانی معاف هستند

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مصدومان حوادث ترافیکی از پرداخت هزینه‌های درمانی معاف هستند.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۷۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت مازندران، رسول ظفرمند در جلسه شورای اداری استانی بیمه سلامت اظهار کرد: تمام بیمارستان‌های عمومی، تخصصی و مراکز دولتی و غیردولتی موظفند نسبت به پذیرش، درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث ترافیکی اعم از سرپایی و بستری اقدام کنند.

ظفرمند افزود: سئوالات متعددی از سوی بیمه‌شدگان و مردم درباره تأمین هزینه‌های مربوط به حوادث ترافیکی مطرح می‌شود که براساس آیین‌نامه اجرایی رسیدگی به مصدومان ترافیکی (ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه)، این خدمات شامل افرادی می‌شود که در اثر سوانح ترافیکی با وسایل نقلیه موتوری به خدمات تشخیصی درمانی مرتبط با آسیب ایجاد شده نیاز پیدا می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان داشت: وزارت بهداشت مکلف شده است تا تمام هزینه‌های درمان مصدومان، اعم از بستری و سرپایی شامل دارو، ملزومات مصرفی، پروتزها و خدمات پاراکلینیک را از هنگام پذیرش تا پایان روزهای پیگیری تأمین کند.

وی تصریح کرد: مشمولان این دستورالعمل برای استفاده از تسهیلات مربوطه تا هنگام ترخیص از بیمارستان باید اسناد مثبته دال بر وقوع تصادف را از مراجع ذی‌صلاح اخذ و به مراکز درمانی مربوطه ارائه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها