فرماندار شهرستان زنجان:

علام نحوه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در زنجان

شرایط ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان برای پنجمین دوره انتخابات اعلام شد.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۱۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان فرماندار شهرستان زنجان گفت: در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آيين نامه اجرايي آن ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمين دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از روز شنبه 28 آذر ماه امسال تا پايان روز جمعه 4 دی ماه به مدت7 روز به عمل خواهد آمد.

مجید فرخی افزود: داوطلبان می توانند برای اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده، با همراه داشتن مدارک مربوطه به به ستاد انتخابات کشو ، فرمانداری مركز حوزه انتخابيه ، سفارتخانه ها يا كنسولگري ها يا نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تكميل فرم ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر تمامي صفحات آن، اصل کارت ملی و سه نسخه از تصویر آن(پشت و رو) و 10 قطعه عکس سه در چهار جدید(ترجيحاً با زمينه روشن) در کنار اصل آخرین مدرک تحصیلی و يا مدرك معادل كه معتبر باشد و تصویرآن (داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن بر اساس بند4 ماده 28قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی) لازم است.

فرخی با بیان اینکه ثبت نام کنندگان باید شرایط مندرج در قانون انتخابات را داشته باشند، عنوان کرد: در ضمن به استناد تبصره 2 ماده9 قانون يادشده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر این صورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.

وی ادامه داد: به استناد ماده 46 قانون مذكور هریک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (این فرمانداری) و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمي شود.

فرخی درباره برگزاری انتخابات مجلس خبرگان بیان کرد: در اجرای تبصره 2 ذیل ماده 12 آيين نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه 26 آذر ماه امسال تا پايان وقت اداری روز چهارشنبه 2 دی به مدت 7 روز در ساعات اداری به عمل خواهد آمد.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با دارا بودن شرایط مندرج با همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 6 در 4 به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور مراجعه و ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

گفتنی است، متقاضیان برای ثبت نام اصل برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشموليت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن را به همراه داشته باشند.

اصل و تصویرگواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال درپست ومقام ومشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز برای ثبت نام ضروری است.

لازم به ذکر انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات