مدیرکل کانون پرورش فکری یزد:

طرح «کودک، نماز و انقلاب» ویژه دهه فجر در یزد اجرا می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به ضرورت معرفی و انتقال آرمان های انقلاب به نسل جدید گفت: طرح «کودک، نماز و انقلاب» ویژه دهه فجر در یزد اجرا می شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۷۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی دانافر پیش از ظهر امروز در اولین نشست کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اتفاقی بزرگ و ویژه در جوامع مختلف دنیا است، اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه مهمترین عامل پیروزی در برابر استکبار جهانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، انقلاب اسلامی را پاسخی کامل و صحیح به نیاز مردم جهان دانست و بیان کرد: نیاز معنوی به عنوان ضروری‌ترین عامل پیشرفت جامعه بشری، نقش مهمی در حفظ و ارتقای دستاوردهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد.

دانافر با اشاره به اهمیت جایگاه فعلی نظام انقلاب اسلامی در منطقه افزود: فروپاشی شوری، بیداری اسلامی و تنزل جایگاه آمریکا به عنوان بزرگترین مستکبر جهان از جمله دستاوردهای شاخص نظام و انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.

وی تبیین اهداف نظام، انتقال مفاهیم حفظ جایگاه انقلاب بین نسل جدید را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: تدوین برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و هنری نقش مهمی در مشارکت و پویایی بیشتر مناسبت‌های ملی و مذهبی ایفا می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان یزد تصریح کرد: مقایسه کردن دستاوردها و شرایط زندگی نظام انقلاب اسلامی با رژیم طاغوتی، از دیگر موارد حائز اهمیت در برنامه‌های ملی و مذهبی به ویژه دهه فجر است.

وی ادامه داد: خلاقیت، نوآوری، دانش، نشاط و پویایی از جمله محورهای تدوین برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان یزد است، که در قالب بخش‌های نمایشگاه فرهنگی هنری با موضوع انقلاب، جشن‌ها و مراسم‌ها ویژه دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی قبور شهدا و دیدار با فعالان انقلابی استان یزد اجرایی می شوند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر یزد معرفی شهدای انقلاب، آرمان‌های انقلاب، اجرای طرح" کودک، نماز و انقلاب" و ویژه برنامه صرفه‌جویی مصرف آب را، از دیگر برنامه‌های شاخص کمیته کودک و نوجوان در یزد عنوان کرد.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دهه فجر و راه‌اندازی پایگاه نخبگان فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات حائز اهمیت در راستای تدوین برنامه‌های فرهنگی در استان یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات