قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس :

«ماهی سیاه کوچولو» در بخش خصوصی تولید شده است

روح اله سهرابی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی سینما روایت، ادعای یکی از رسانه ها مبنی بر سرمایه گذاری در ساخت فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۶۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

«روح­ اله سهرابی» قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس،  در گفتگو با سایت انجمن سینمای دفاع مقدس ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ارگان­ها و سازمان­های ذی­ربط از آثاری چون «ماهی سیاه کوچولو» که به هر حال سعی در نشان دادن گوشه­ ای از جریانات و اتفاقات دوره­ ی انقلاب را دارند، ادعای یکی از رسانه­ ها مبنی بر تولید این فیلم در انجمن سینمای دفاع مقدس را رد کرد.

وی با اشاره به برنامه ­ی انجمن در تولید آثاری با موضوع شهدای شاخص سال، عنوان کرد؛ یکی از اولویت­های انجمن در سال 1393 تولید اثری سینمایی با موضوع «شهیده طاهره هاشمی» بود که فیلم مستندی با موضوع مذکور را تولید کردیم اما در خصوص ساخت یک فیلم سینمایی چند فیلمنامه را مورد ارزیابی قرار دادیم که اتفاقاً یکی از آنها فیلمنامه «ماهی سیاه کوچولو» بود اما در نهایت در خصوص تولید آن به جمع ­بندی نرسیدیم.

قائم مقام انجمن دسینمای انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد به هر حال هدف اصلی ما از تولید چنین فیلمی پرداختن به زندگی و شهادت «شهیده طاهره هاشمی» بود اما فیلمنامه مذکور گریزی به قائله­ی آمل می­ زد که در آن، داستان دیگری بدون حضور «شهیده هاشمی» روایت می­شد. به همین علت علی­رغم تصمیم انجمن برای تولید چنین اثری، متأسفانه امکان حمایت از آن فراهم نشد و آقای «محمدرضا شفیعی» به طور مستقل و در بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کردند. «سهرابی» در پایان به اهمیت حمایت از افرادی که دغدغه ­ی کار در عرصه ­ی انقلاب و دفاع مقدس دارند اشاره کرد و گفت؛ شخصاً معتقدم فیلم­هایی از این دست با همه­ ی کاستی­ هایی که ممکن است داشته باشند باید مورد حمایت ارگان­ها و سازمان­های فرهنگی قرار بگیرند تا عوامل و دست­اندرکاران آن از زحمتی که کشیده ­اند و سرمایه ­­گذاری که کرده­ اند پشیمان نشوند. همان­گونه که عرض کردم انجمن سینمای دفاع مقدس نیز هر چند در مرحله ­ی تولید امکان حمایت از فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را نداشت اما در دوره ­ی اکران در خصوص معرفی فیلم و تبلیغات رسانه ­ای و غیره همکاری خوبی با عوامل فیلم داشته است.

ارسال نظرات