کوثری در گفتگو با بسیج عنوان کرد:

بهترین اقدام دولت؛ عدم تعجیل در اجرای تعهدات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیش از این نیز معلوم بود که آمانو تصمیم‎گیرنده قطعی در خصوص صلح‎آمیز بودن مسائل هسته‎ای ایران نیست.
کد خبر: ۸۶۰۱۲۹۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر یوکیا آمانو مبنی بر عدم تضمین در رابطه با فعالیت‎های هسته ای ایران اظهار داشت: آن کسانی که باورشان نمی شد آژانس بین المللی هسته ای گزینه مناسبی برای داوری درخصوص مسائل هسته ای ایران نیست؛ حال باید به این نتیجه رسیده باشند.

کوثری با بیان اینکه  پیش از این نیز اطمینانی به آژانس بین المللی هسته ای نبود، تصریح کرد: اکنون نیز نمی شود به آن اطمینان کرد؛ چرا که آمانو کاره ای نیست و او فقط نگاهش به مسئولین سیاسی امریکا و رزیم صهیونیستی است  و آنها آمانو را به عنوان یک مترسک در آژانس قرار داده اند که مثلا نقش دبیرکل آژانس را بازی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از قبل نیز معلوم بود که آمانو تصمیم قطعی در خصوص صلح آمیز بودن مسائل هسته ای ایران نمی گیرد و به صورت واضح اعلام نمی کند.

عضو کمیته دفاعی مجلس تاکید کرد: ما خود اطمینان داریم هیچ موردی خلاف ام پی دی عمل نکرده و نخواهیم کرد؛ ولی آنها نمی گذارند این مسئله به این راحتی انجام شود.

کوثری با ذکر اینکه تمام سازمانهای بین المللی از جمله آژانس  و دبیرکل آن تابع محض سیاست مداران امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند گفت: مسئولین ما نیزهیچ اقدامی نباید انجام بدهند تا اینکه آنها به تعهدات خود عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: بهترین واکنش مسئولین ما همان عمل است و اینکه فقط بخواهیم حرف بزنیم فایده ندارد و درعمل باید نشان داد که اگر طرف غرب در تعهدات خود پایبند نباشد، ما نیز پایبند نخواهیم بود و کار خود را در مسئله هسته ای باید همچون گذشته به پیش بریم.

ارسال نظرات