آصفری در گفتگو با بسیج:

گزارش آمانو برای ‎خوش‎خدمتی به غرب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وقتی آمانو گزارشی برای خوش خدمتی به غرب و برای حفظ پست و جایگاه مسئولیتی خودش تهیه می کند،غیر از این توقعی از او نیست.
کد خبر: ۸۶۰۱۲۳۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
 محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر یوکیا آمانو مبنی بر عدم تضمین در رابطه با صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران تصریح کرد: این نشانگر آن است که آژانس بین المللی هسته ای گزینه مناسبی برای راستی آزمایی در خصوص  مسائل هسته ایران نیست.

 آصفری در ادامه اظهار داشت: آمانو اگر در گزارش خود اعلام کند که ایران قابل اعتماد است و راستی آزمایی را درست انجام داده و همه موارد را مثبت ذکر کند، آن وقت باید به اوشک کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید نمود: وقتی آمانو گزارشی برای خوش خدمتی به  غرب و برای حفظ پست و جایگاه مسئولیتی خودش تهیه می کند،غیر از این از او توقعی نیست؛ لذا الان نمی شود به آمانو شک کرد چراکه او سیاستهای غرب را دنبال می کند.
 
آصفری در ادامه عنوان کرد: امروز آژانس بین المللی هسته ای، یک مجموعه بیماری است که سیاستهای زورگویانه غرب را پیگیری می کند و غیر از این توقع دیگری نداریم.

وی بیان کرد:  برای جمهوری اسلامی ایران همین مقداربس که همه کشورها و دولتها می دانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست؛ چه می خواهد در گزارش آمانو این عنوان شود و چه نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه با بیان اینکه آمانو باید گزارش خود را تا پانزده دسامبر تهیه و برای شورای حکام بفرستد، خاطرنشان کرد: اگر این گزارش با واقعیتها متفاوت باشد و بخواهد مسئله پی ام دی را مطرح کند و ابعاد نظامی جمهوری اسلامی در مسئله هسته ای تمام شده قلمداد نکند، مطمئنا جمهوری اسلامی تصمیم دیگری در توافق برجام خواهد گرفت و این نشان از نقض توافق توسط آژانس خواهد بود.
ارسال نظرات