خبرهای داغ:

از يادگاران 8 سال دفاع مقدس در یادواره شهدا در خوی:

شهدا حافظ استقلال و تماميت ارضي كشور هستند
کد خبر: ۸۶۰۱۱۰۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
مراسم یادواره شهدا همزمان با هفته گراميداشت بسيج و درراستاي انس و الفت و شناخت بيشتر آرمانهاي شهدا با حضور بسيجان خواهر به همت حوزه كوثر سپاه خوي در سالن آمفي تئاتر سپاه اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حاج يعقوب صمدلويي از يادگاران 8سال دفاع مقدس در اين مراسم معنوي كه با حضور فرمانده ،جانشين و جمعي از معاونت هاي سپاه خوي، خانواده معظم شهدا، خواهران شاغل در ادارات و خواهران بسيجي برگزار شد با بيان خاطراتي از دوران جنگ تحمیلی گفت: شهدا بهترین نمونه الگوهای بصيرتي اخلاقي جامعه ما هستند .

وی بر الگوگیری از شهدا در تمام جوانب زندگی تاكید كرد و افزود: طبق سیره عقلا ، كه همواره از انسان های موفق الگوگیری می كنند و با توجه به مقام و جایگاه برجسته شهدا در آیات قرآن كریم، همه موظف به بهره گیری از سیره شهدا در زندگی هستیم .

صمدلويي دوران دفاع مقدس و فرهنگ شهادت را به تأسی از عاشورا عنوان کرد و افزود : ملت ایران با روحیه شهادت‌طلبی خود توانست فتنه ۸۸ را با تبعیت از مقام معظم رهبری خنثی کند .

وی شهدا را در زمان خود به عنوان افراد بصیر و ولایی معرفي كرد و گفت : شهدا با خدا معامله کرده اند و تا زمانی که فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه ایران حاکم است آسیبی به این کشور نمی رسد .

پيشكسوت و رزمنده 8سال دفاع مقدس افزود : شهدا کسانی بودند که از جان خود گذشتند تا ما به آرامش حقیقی دست یابیم و شایسته است که قدردان خون آنان باشیم و راه پرنورشان را با تمام توانادامه دهیم .

صمدلويي تصریح کرد: فراموش نكنيم آنروز نيز قدرتهای بزرگ با حمايتی كه از دشمنان ما به عمل آورده بودند، پيروزی ما درجبهه‌ها را غير ممكن میدانستند ولی ما پيروز شديم و توانستيم استقلال، حاكميت ملی و تماميت ارضی خود را از گزندتعرض بيگانگان حفظ كنيم و امروز نيز همان قدرتها، پيروزی ما را در صحنه‌های علمی و فن‌آوری ناممكن میدانندو برای اثبات باور خود به هرگونه تهديد، كارشكنی، سنگ‌اندازی و بحران‌سازی متوسل میشوند ولی ما كه "فرهنگ بسيج" را تجربه كرده‌ايم معتقديم اين گونه تلاش‌ها در مسير حركت ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده كه در جبهه نظامی پيروز شديم در جبهه علمی و فرهنگی وفن‌آوری نيز به مدد دانش و ايمان نيروهای داخلی بويژه نسل جوان به پيروزی خواهيم رسيد و از پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

مسئول بسيج جامعه زنان سپاه خوي نيز در ابتدا ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا اظهار داشت: نبايد ايثار و فداكار ي مادران را فراموش كرد كه درطول تاريخ ايران هم با دستان خود فرزندان را بدرقه كردند و هم در ستاد هاي پشت جبهه فعاليت مي كردند

خواهر پاسدار رقيه رزمجو ادامه داد: مادران و زنان ما درپيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي كمتر از مردان ظاهر نشدند و اگر مردان ما درصحنه بودند و جنگ تن به تن ، زنان ما نيز در پشت جبهه و ستاد هاي پشتيباني فعال بودند و در بدرقه رزمندگان و تشييع شهدا و رسيدگي به خانواده هاي شهدا فعاليت چشمگيري داشتند.

گفتني است كه مراسم سان از گزدانها، اداي احترام به شهيدان،اجراي گروه سرود، پخش كليپ، و مرثيه سرايي از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود كه درپايان به تني از مادران و پدران شهدا ومنتخبين مسابقات قرآن و فرماندهان پايگاه هاجوايزي با حضور حاج یعقوب صمدلويي و فرمانده سپاه خوي و مسئول بسيج جامعه زنان اهداشد.

ارسال نظرات