روایت رویش خوشه‌های طلایی گندم در ریگ چاه در «نگین شرق» افق

مجموعه «نگین شرق» با موضوع توسعه کشاورزی در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان، چهارشنبه 4 آذرماه از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۰۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه مستند «نگین شرق» به جاذبه‌های استان سیستان و بلوچستان در جهت روشنگری مردم می‌پردازد. این هفته این مجموعه با عنوان «همه با هم» به مسئله توسعه کشاورزی در این استان اختصاص دارد.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل واقع شدن در منطقه‌ای گرم و خشک، فاقد منابع آبی مناسب است به همین دلیل کشاورزی هم با مشکلاتی روبروست. «نگین شرق» این هفته مخاطبان خود را به منطقه‌ای به نام ریگ چا در 60 کیلومتری زاهدان می‌برد، جایی که گندم و خرما جزو محصولات مهم کشاورزی به شمار می‌روند.

گفت‌و‌گو با کشاورزان منطقه و مسئولان ذیربط و همچنین نمایش تصاویری از تلاش مردم بومی سیستان برای توسعه کشاورزی بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد. به گفته کشاورزان ریگ چاهی، بسیج سازندگی و کشت و صنعت سپاه کمک‌های خوبی به مردم این منطقه داشته‌اند ولی اگر حجم این کمک‌ها افزایش یابد، ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که می‌توانند شکوفا شوند.

این برنامه چهارشنبه 4 آذرماه ساعت 18:30 دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود. بازپخش این برنامه هم برای ساعت 11 صبح روز بعد در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات