با بهره بردار از 492 طرح اقتصاد مقاومتی ؛

میوه درخت تنومند بسیج دراستان به ثمر نشست

در سومین روز از هفته بسیج یک بار دیگر میوه در خت تنومند بسیج برای عشایر غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد به ثمر نشست
کد خبر: ۸۵۹۸۱۴۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج صبح فردا با حضور فرمانده ارشد نظامی استان سردار بوعلی و مسئولان دولتی در استان 5 طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی به نمایندگی از 492 طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد .
این 5 طرح شامل :
افتتاح و بهره برداری از کارگاه ریسندگی و بافندگی در شهر یاسوج
افتتاح مرکز پرورش شتر مرغ در روستای نرگاه
افتتاح کارگاه تولیدی پرورش قارچ در روستای سروک
افتتاح و بهره برداری مرکز پرورش زنبور عسل در روستای سروک
افتتاح مزرعه پرورش زعفران در روستای مختار
اخبار تکمیلی منتشر می شود.


اخبار تکمیلی / در سومین روز از هفته بسیج یک بار دیگر میوه در خت تنومند بسیج برای عشایر غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد به ثمر نشست تا به همت بسیج سازندگی سپاه فتح و با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان دولت تدبیر و امید در استان به صورت نمادین از 5 طرح از 492 طرح اقتصاد مقاومتی در سرزمین شیر مردان برنو به دست، رونمایی و بهره برداری شود.


نهال بسیج که با پیروزی انقلاب اسلامی کاشته شد و شهدای گرانقدر  انقلاب با خون رنگین خود آن را آبیاری کردند؛ امروز به درختی تنومند تبدیل گردید تا به همت یادگاران هشت سال دفاع مقدس در سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح در راستای محرومیت زدایی این دیار با پرداخت 130 میلیارد ریال 492 طرح اقتصاد مقاومتیایجاد و به بهره برداری برسد.

رنج بیکاری یکی از هزاران درد مردم محروم اما برخوردار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد بود که به همت بسیج سازندگی سپاه فتح  1500 شغل به صورت مستقیم از این طرح ها ایجاد شد.

بهره برداری و افتتاح کارگاه ریسندگی و تولید پوشاک اولین کارگاهی بود که با تسهیلات 600 میلیون ریالی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه رونمایی شد، تا برای 23 نفر از جوانان شهر یاسوج اشتغالزایی مستقیم و 15 نفر هم به صورت غیره مستقیم شغل ایجاد شود.

 
سرهنگ پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یکی از اهداف ایجاد این کارگاه ریسندگی را قیمت مناسب و ایجاد اشتغال پایدار برای صنعت نساجی استان دانست و گفت: محصولات این کارگاه با قیمت مناسب و کیفیت برتر در استانهای همجوار توزیع شده و حتی دارای مرغوبیت بهتری نسبت به دیگر برندهاست.

فرزانه آقایی کارآفرین بسیجی این کارگاه تولیدی به اجرای این پروژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانبگر استان در بخش تولید پوشاک بوده،توجه نکردن به صنایع داخلی است.

وی با تقدر از مسئولان سپاه و بسیج که در ایجاد این کارگاه در راستای اقتصاد مقاومتی همت گماشته بودند گفت :راهبردی که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است یک برنامه بلند مدت است که سبب می شود در بلند مدت نظام اقتصادی کشور مستحکم شود و بتواند در برابر تهدیدات و مشکلات خارجی و داخلی استحکام یابد.

مزرعه سی و شش قطعه‌ای پرورش شتر مرغ با 26 میلیون تومان تسهیلات بسیج سازندگی برای اولین بار در استان از طرح‌هایی بود که به نمایندگی از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان افتتاح شد.

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان نیز در حاشیه افتتاح این مزرعه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش سازنده و راهگشای بسیج در تمامی عرصه های انقلاب عنوان کرد: بسیج سازندگی با خدمات و فعالیت های خود در راستای محرومیت زدایی و ایجاد نشاط و امید در بین محرومان اقدامات بسیار مناسب و موثری انجام داده است.

فرمانده سپاه فتح اظهار داشت : به عنوان طرح پایلوت در استان برای اولین بار مزرعه پرورش شترمرغ  توسط یکی از بسیجیان جوان استان با تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج سازندگی ایجاد شد تا در عرصه تولید کمکی برای استان و زمینه ای برای ایجاد اشتغال باشد.

بوعلی همچنین در ادامه گفت سپاه و بسیج در سطح استان در 13 عرصه کشاورزی ، صنعت و ... ورود پیدا کرده است که مزرعه پرورش شتر مرغ و تولید زعفران نمونه کوچکی از 492 طرح افتتاحی هفته بسیج در استان است.

ستوده کارآفرین این پروژه اقتصادی با بیان اینکه این طرح هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اشتغالزایی می تواند برای آینده استان مفید به صرفه باشد، بیان کرد: امروز از صنعت گوشت ،پوست و حتی تخم شتر مرغ می توان بهره هایی زیادی برد.

وی با بیان اینکه در سال آینده با راه اندازی محل جدید این پروژه اقتصادی در کاکان گسترش انبوده شتر مرغ در استان ایجاد خواهد شد، بیان کرد: امروز از این صنعت می تواند  10 صنایع تولیدی اعم از گوشت، تخم مرغ، پوست،چرم،روغن شتر مرغ و حتی مواد بهداشتی درمانی به دست آورد.

سومین پروژه افتتاحی اقتصاد مقاومتی بهره برداری از مزرعه پرورش زعفران برای اولین بار در استان به نمایندگی از دیگر طرح ها بود

مزرعه پرورش زعفران مرغوب برای اولین بار در استان و در روستای مختار شهر یاسوج راه اندازی شد که این پروژه با تمام قابلیت ها یکی از بهترین پروژه های اقصادی جهاد سازندگی بوده است.

بهره برداری از محصول زعفران برای اولین بار در استان از بارزترین ویژگی های ممتاز این طرح بود که اشتغال زایی 50 نفر به صورت مستقیم و غیره مستقیم به آن اضافه شد تا گلتاب حسینی بسیجی استفاده کننده از 150 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک کیلو زعفران برداشت داشته باشد .

این بانوی کار آفرین گفت : در 5 هزار متر مربع سطح زیر کشت در برداشت اول سودی معادل یکصد میلیون ریال داشته ام که خداوند را شاکر و از مسئولان سپاه فتح تقدیر می کنم.

مزرعه پرورش زنبور عسل و قارچ دکمه ای در منطقه سروک یاسوج از آخرین طرح هایی بودند که به نمایندگی از 492 طرح اقتصاد مقاومتی در استان با حضور مسئولان دولتی و فرماندهان نظامی استان به بهره برداری رسیدند. 


ارسال نظرات