مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خواستار شد

هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: برای رسیدگی به مشکلات زنان، خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان به تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط نیاز داریم.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۲۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: فخرالسادات خامسی هامانه در نشست گروه کاری حقوق کودک و نوجوان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: لازم است مصداق‌های حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه دوباره تعریف شود تا بتوانیم به نحو شایسته از حقوق معنوی و مادی آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: وظایف حمایت از حقوق کودکان در گذشته در اختیار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری بود که به پیشنهاد وزارت کشور این حمایت‌ها و وظایف به استان‌ها و دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها تنفیذ اختیار شده است.

خامسی هامانه افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این راستا اقدام به تشکیل گروه کاری کرده است که این گروه کاری می‌تواند متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال در حوزه خانواده و کودک از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، زندان‌ها، دادگستری، نیروی انتظامی و صدا و سیما باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: ضروری است از اساتید دانشگاه، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌های گروهی نیز در قالب یک اتاق فکر برای رسیدگی به مسائل مربوط به حوزه کودکان و نوجوانان استفاده کنیم تا بتوانیم برای این مهم برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات زنان، کودکان و نوجوانان به یک هماهنگی و تعامل بین دستگاهی نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد: با تشکیل گروه کاری در این حوزه زمینه تبادل‌نظر برای تشکیل کارگروه حمایت از حقوق کودک فراهم شود و شاهد احقاق حقوق کودکان در استان یزد باشیم.

خامسی هامانه به نقش مهم خیران و موسسات خیریه برای حمایت از کودکان اشاره و عنوان کرد: باید از طریق کارگروه حمایت از حقوق کودک بتوانیم مشکلات کودکان جامعه امروز از جمله کودک‌آزاری، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان مقیم زندان و ... را مطرح و به شکل پایلوت در استان یزد اجرا کنیم تا با اجرای موفق این طرح‌ها، سایر استان‌ها نیز بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: پایش و ارزیابی رعایت حقوق کودک در سطح ملی، تدوین طرح‌ها و برنامه‌های ارتقاء حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت کودکان و نوجوانان، تهیه گزارش در رابطه با موارد نقض حقوق کودک در جامعه، هماهنگی و تبادل‌نظر اطلاعات علمی با مراجع داخلی و بین‌المللی در موضوعات حقوق کودک و نوجوان و ارائه نظرات مشورتی در زمینه قوانین و برنامه‌های مرتبط با حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط از مهم‌ترین وظایف و اختیارات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است که این وظایف و سایر اختیارات حمایت از حقوق کودک به دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها واگذار شده است.

در این نشست هر یک از نمایندگان دستگاه‌های استان یزد به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه دفاع از حقوق کودک و نوجوان و رفع مشکلات این قشر پرداختند.

فارس/



ارسال نظرات