فرمانده سپاه خدابنده:

اقتصادی که نسخه بومی نداشته باشد، اقتصاد عاریتی است

اقتصادی که نسخه بومی نداشته باشد، اقتصاد عاریتی است و نمی‏‎تواند مشکلات کشور را حل کند.
کد خبر: ۸۵۹۷۵۶۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه خدابنده به تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از مهمترین وظایف بسیج بنا بر فرموده رهبری است اشاره کرد و گفت: اقتصادی که نسخه بومی نداشته باشد، اقتصاد عاریتی است و نمی‏تواند مشکلات کشور را حل کند.

ولی اله ابراهیمی افزود: بسیج نهادی مردمی با کارکردهای گوناگون بویژه در حوزه فرهنگی است و تضمین‌کننده حرکت عزت‌آفرین ملت ایران است.

وی به تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از مهمترین وظایف بسیج بنا بر فرموده رهبری است نیز اشاره کرد و یاد آور شد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی است که استانهای مختلف برای اجرای این طرحها در طول چند سال گذشته برنامهریزی میکنند.

ابرداهیمی در ادامه گفت: در حال حاضر برخی از این طرحها چندساله شده و اگر روزی نهالی بوده است امروز به درخت تنومندی تبدیل‌ شده است، موفقیتهای طرحهای اقتصاد مقاومتی در کشور مشخص‌ شده و مردم و علاقهمندان به رشتههای مختلف در عرصههای اقتصاد مقاومتی تلاش میکنند.

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه استان زنجان و شهرستان خدابنده به دلیل شاخصههای خاص و استعدادهای مختلف دارای ظرفیتهای مطلوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: از ابتدای سال جاری به ۸۰نفر برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی در شهرستان خدابنده تسهیلاتی از قبیل وام داده شده است که به طور میانگین در هر یک از این طرحها،سه نفر مشغول به فعالیت هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح های پرورش بوقلمون،قارچ، مرغ، ماهی، زنبور عسل، پرواربندی گاو و گوسفند، صیفی جات گلخانه ای و صنایع تبدیلی از جمله طرح های اقتصادی راه اندازی شده در این شهرستان است ادامه داد: در سال جاری مبلغ ۷۵۰میلیون تومان برای طرح های اقتصاد مقاومتی و مبلغ۴۰میلیون تومان نیز برای صنایع تبدیلی به متقاضیان وام داده شده است.

وی معتقد است اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با اقتصاد عاریتی است که باید تقویت شود و از طریق اقتصاد مقاومتی میتوان به ظرفیتهای داخلی، توانمندیها و استعدادهای داخلی تکیه کرد و استفاده مردم از تولیدات داخلی موجب تقویت این بخش میشود.

ابراهیمی با بیان اینکه توجه به اقتصاد داخلی موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی میشود، افزود: واردات بیرویه، تولیدات داخلی را تضعیف می‏‌کند که باید با توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی گامهای مؤثری در این زمینه برداشت.

وی با بیان اینکه اقتصادی که نسخه بومی نداشته باشد، اقتصاد عاریتی است و نمی‏تواند مشکلات کشور را حل کند افزود: نسخه رهایی‌بخش جامعه ما اقتصاد مقاومتی است و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی موجب افزایش کارآمدی این طرحها می‏شود.

فرمانده سپاه خدابنده در پایان سخنان خود تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌ها علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده است وبه معنی تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تأثیرها است و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت میتواند اقتصاد را تقویت کند، برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش‌یافته و با تکیه‌بر تولید داخلی خوداتکایی حاصل شود، این روش اقتصادی از نظر تعریف با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد.

ارسال نظرات