خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم چهلمین روز شهید همدانی:

شهید همدانی با دو نوع فتنه به بهترین نحو مقابله کرد

این سردار مخلص با مواجهه با فتنه ۸۸ و فتنه شام با بصیرتی که داشت بسیار موفق عمل کرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۷۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی پناهیان در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حسین همدانی که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران برگزار شد، با اشاره به نقش این شهید در مقابله با مکر و حیله دشمنان نظام در فتنه 88 گفت: این سردار مخلص در مواجهه با دو نوع فتنه بسیار موفق عمل کرد. در فتنه هایی که آمریکا و انگلیس در سال 88 به راه انداختند و می خواستند از ضعف برخی سیاستمداران داخلی ما سوء استفاده کنند، شهید همدانی از نیروهای مردمی و سازماندهی شده استفاده نمود و در نهایت آرامش توانست فتنه را خاموش کنند. 

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار همیشه در حوادث سال 88 به جوانان توصیه می کردند که بدون سلاح به میدان مقابله با شورشگران بروند و خیلی توصیه داشتند که با مهربانی و سعه صدر رفتار کنند.

پناهیان ادامه داد: شهید همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی در سوریه هم نقش پررنگی ایفا نمود. سوریه کشوری است که در طول سال های گذشته تجربه ای در خصوص تربیت نیروهای مقاومت مردمی نداشت اما شهید همدانی با گذراندن تمام سختی ها و مشقت ها، بالاخره توانست این گروه مردمی را راه اندازی و به سوریه کمک کند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید همدانی افزود: این سردار شهید همیشه با مهربانی رفتار می کرد و حتی شنیده ام بعضی مواقع که می دید تروریست ها در سوریه در حال فرار هستند دستور شلیک کردن نمی داد و جوانمردانه رفتار می کرد. ما اکنون در مراسم چنین شخص بزرگ و رئوفی هستیم که در مواجهه با انواع فتنه، به زیباترین نوع ممکن رفتار می کردند.

وی با بیان اینکه در مجلس سردار همدانی می‌توان شفاف‌تر صحبت کرد افزود: ما باید در چنین مجلسی به یک حقیقت از اصل دین‌مان بپردازیم. هنوز آن چنان تحول لازم در جامعه صورت نگرفته که این حقایق برای همه مردم بدیهی باشد. ما یک مقدار با خودمان تعارف داریم اما روزی خواهد رسید که مردم جهان به اصل بازمی‌گردند.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: موقع خواندن نماز جماعت به امام جماعت اقتدا می کنیم و در قرائت برخی قسمت های نماز مثل حمد و سوره سکوت می کنیم،نماز جماعت نمونه بارزی از تمرین ولایتمداری است؛ این گونه که در جامعه هم باید گوش به سخنان ولایت فقیه بدوزیم اما متاسفانه برخی از مضامین تعلیمات دینی ما هنوز از زمان قبل از انقلاب و بیانات شهید مطهری در مقابل مارکسیست‌ها ارتقاء پیدا نکرده است.

وی با اشاره به حوادث پاریس گفت: وقایع پاریس بعید نیست که کار سیاستمداران فرانسه باشد و معلوم نیست یهودیان صهیونیست چه سوء استفاده هایی از این ماجرا خواهند برد؟ قطعا حوادثی همچون وقایع پاریس و 11 سپتامبر بدون اطلاع سرویس های اطلاعاتی ممکن نیست.

وی افزود: مردم جهان دارند به این مطلب می رسند که ولایت باید دست ولی خدا باشد و ارزش هر شعار دینی کمتر از مدیریت ولی خداست و تا امر ولایت درست نشود هیچ چیز دیگر درست نمی‌شود. امر ولایت امری نیست که فقط در فضای اعتقادی‌مان از آن استفاده کنیم بلکه عقلانی است و غیر مسلمان‌ها آن را می‌فهمند.


پناهیان در پایان با اشاره به یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی شهید همدانی تصریح کرد: شهید همدانی همیشه ولایتمدار و مطیع امر رهبری بود. برای امر ولایت هر کاری می کرد و در پایان عذر خواهی می کرد که شاید نتوانسته به بهترین شکل ممکن کارش را انجام دهد.تواضع و فروتنی از بارزترین روحیات اخلاقی بود. 

انتهای پیام/
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار