با عنوان «یادداشت‌های یک‌نویسنده»؛

انتشار یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی در آینده نزدیک

10 جلد از یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب، از سوی انتشارات مدرسه روانه بازار کتاب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۰۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  انتشارات مدرسه در نظر دارد تا 450 یادداشت‌ از زنده‌یاد امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب را در قالب 10 جلد منتشر و روانه بازار کتاب کند. این مجموعه با عنوان «یادداشت‌های یک‌نویسنده» روانه بازار کتاب می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

از زنده‌یاد فردی تعداد دو هزار یادداشت در مطبوعات و یا یادداشت‌های روزانه به یادگار مانده است که عمده آنها سرمقاله‌های مجله کیهان‌ بچه‌هاست. این یادداشت‌ها با موضوعات مختلف نوشته و منتشر شده‌اند.

این یادداشت‌ها به موضوعات عامی چون ادبیات، داستان‌نویسی، انقلاب و ... اشاره دارد. به گفته شاگردان زنده‌یاد فردی، وی از دوره جوانی، یعنی حدود سال 45، تا سال 92 یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های متنوعی را نوشتند. برخی از این یادداشت‌ها در حد یک خط و برخی در حد یک صفحه است.

انتشارات مدرسه اعلام کرده است که این اثر در نمایشگاه کتاب سال 95 توزیع می‌شود.

زنده‌یاد امیرحسین فردی، مدیر سابق آفرینش‌های ادبی حوزه هنری که بسیاری او را پدر داستان انقلاب می‌دانند، یکی از پایه‌گذاران و تأثیرگذاران در روند جریان ادبیات داستان انقلاب اسلامی بود. بسیاری از کارشناسان این حوزه وجه بارز کار او نسبت به دیگران را آغار این فعالیت‌ها از مسجد جواد الائمه(ع) می‌دانند. فردی دست‌نوشته‌ها و خاطرات مختلفی دارد که در یکی از این‌ها می نویسد: «سعی می‌کنم نسیم سحری را درک کنم. او را لمس کنم و یا بگذارم او مرا لمس کند. آنگاه که اذان صبح داده می‌شود. همراه این صدا، بادی ملایم و نجیب، آهسته و و ملایم می‌وزد که بوی عطر کهکشان‌های دوردست را می‌دهد. ... در تهران دوداندود، در تهران تیره، در تهران اشباع شده از اقسام اصوات نکره و گوش خراش، در تهران بوهای زننده و گاه متعفن و کشنده، گذر نجیبانه چنان نسیم نرم و ملایمی موهبتی است که باید آن را دریافت.»

ارسال نظرات