دانستنی‌های پزشکی

افزایش خطر سکته قلبی در مبتلایان به آسم فعال

چاقی، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، دیابت و کلسترول بالا، خطر سکته قلبی را برای افرادی که دچار آسم فعال هستند حدود 70 درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۷۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محققان دریافتند که مبتلایان به آسم فعال در خطر دو برابری برای ابتلا به حمله قلبی قرار دارند. طی پژوهش‌های صورت گرفته، برای درک رابطه میان آسم فعال و حمله قلبی، 543 بیمار مبتلابه سکته قلبی و 543 بیمار غیر مبتلابه مدت چهار سال موردبررسی قرار گرفتند. 44 درصد این جمعیت زن و میانگین سنی 67 سال گزارش شد. در گروه مبتلایان به سکته قلبی، 81 مورد آسم فعال و در گروه غیر مبتلا 44 مورد آسم فعال وجود داشت.

همچنین نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی نظیر سن، چاقی، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، دیابت و کلسترول بالا، خطر سکته قلبی برای افرادی که دچار آسم فعال هستند حدود 70 درصد گزارش‌شده است. به گفته محققان داروهای درمانی حمله قلبی و آسم با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است که تأثیرات ناهنجاری را بر روند درمانی یکدیگر بگذارند و بنابراین به بیماران مبتلابه آسم فعال توصیه می‌شود که درد و احساس ناراحتی در قفسه سینه و نفس‌تنگی را جدی بگیرند و از نظر ابتلا به حمله قلبی تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

ارسال نظرات