سبحانی نیا در گفتگو با بسیج:

تعهد کتبی اوباما و 1+5 ضمانت کار برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دراین راستا اگر اوباما و کشورهای 1+5 نامه و تعهد کتبی دهند؛ این به عنوان ضمانت کار آنها می تواند تلقی شود ولی از آنجایی که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نشود، باید این دقت کنیم که در این خصوص طوری عمل نکنیم که نهایتا ما به تعهدات خود عمل بکنیم ولی طرف مقابل هنوز در مقدمات کار باشد.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۵۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات آقای صالحی در برنامه متن و حاشیه شنبه شب تصریح کرد: آقای صالحی هم توضیحاتی را دادند البته نسبت به ماشین هایی که دایر نبوده ولی جمع آوری همه سانتریفیوژها باید  با دقت لازم و جدی و بعد از اطمینان خاطر و شروع انجام تعهدات طرف مقابل صورت بگیرد.

 سبحانی نیا ادامه داد: دراین راستا اگر اوباما و کشورهای 1+5  نامه و تعهد کتبی دهند؛ این به عنوان ضمانت کار آنها می تواند تلقی شود ولی از آنجایی که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نشود، باید این دقت کنیم که در این خصوص طوری عمل نکنیم که نهایتا ما به تعهدات خود عمل بکنیم ولی طرف مقابل هنوز در مقدمات کار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ازین جهت من دقت این مجموعه نسبت به این مسئله را مورد تاکید قرار داده بودم و خوش باوری و اعتماد یک جانبه از طرف ما کار سنجیده ای به نظر نمی آید .

نماینده مردم نیشابور بیان کرد: شورای عالی امنیت ملی و هیئت ناظر بر اجرای برجام هم بایستی این مسئله را به دقت مورد بازنگری قراردهند ودرصورت صلاح دید تایید کنند که این هیئت نیز متشکل از سران قوا و مقامات دیگر است و این حضور و تایید آنها می تواند نوعی اطمینان خاطرنسبی را فراهم کند.

سبحانی نیا در خاتمه یادآورشد: حتما اقدامی که در جمع آوری ماشین سانتریفیوژها باید انجام گیرد لزوما بعد از اطمینان خاطری است که از انجام تعهدات طرف مقابل صورت می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار