به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی صورت می گیرد؛

عضوگیری رایگان از علاقمندان در کتابخانه های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از عضوگیری رایگان از علاقمندان در روز 24 آبان ماه (امروز) به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۱۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر این اساس اقشار مختلف جامعه و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر استان در این نهاد فرهنگی عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور به مدت یک روز و همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی انجام می گیرد، افزود: در این طرح افراد با عضویت در کتابخانه های عمومی می توانند از خدمات این نهاد فرهنگی که با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه بنیاد نهاده شده است بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان همچنین از اجرای برنامه های دیگری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: حضور کتابداران در مدارس به منظور تبیین اهمیت کتاب در زندگی، دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه های عمومی و تشریح عملکرد کتابخانه های عمومی در رسانه های جمعی برخی از این برنامه هاست.

احمدی عنوان کرد: برگزاری مسابقات نقاشی، قصه گویی، اختصاص موضوع انشای مدارس به موضوع کتاب و مطالعه، ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی توسط روسای شهرستان ها در نماز جمعه و همچنین تقدیر از فعالان و برگزیدگان حوزه کتاب نیز از برنامه های این هفته است.

وی گفت: در این هفته نشستی نیز با دعوت از خیرین استان در اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود که امیدواریم زمینه و بستری برای حمایت بیشتز این نهاد فرهنگی به وجود آورد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت 49 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: زیربنای این کتابخانه ها بالغ بر 20 هزار و 84 متر مربع است.

وی اظهار با بیان اینکه میانگین فضای کتابخانه های عمومی در حال حاضر در کشور 4 متر مربع به ازای یکصد نفر از جمعیت است، افزود: این میزان در کردستان بالغ بر 1.4 متر مربع است و هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم.

احمدی بر تاکید بر لزوم ساخت کتابخانه مرکزی استان عنوان کرد: با ساخت و راه اندازی این کتابخانه بیش از 10 هزار متر مربع به فضای کتابخانه های عمومی کردستان افزوده می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از وجود 750 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی کردستان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد شامل 580 هزار عنوان در موضوعات مختلف است که علاقمندان می توانند از ان ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 35 هزار نفر در کتابخانه های عمومی کردستان عضویت دارند، عنوان کرد: سنندج و سقز به ترتیب بیشترین اعضای فعال را در کردستان دارا هستند.

احمدی در ادامه به فعالیت 28 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه از استان های برتر در سطح کشور هستیم و تلاش داریم با فزایش تعداد کتابخانه هی مشارکتی به ویژه در روستاها فرهنگ مطالعه را گسترش دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه هم اکنون 13 باب کتابخانه عمومی نهادی در روستاهای استان وجود دارد، اضافه کرد: سه باب از این کتابخانه در یک ماه گذشته و شهرستان کامیاران افتتاح شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار