خبرهای داغ:
مسئول واحد خواهران پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام در همدان خبر داد

برگزاری چهارمین همایش 3ساله‌های حسینی در همدان

مسئول واحد خواهران پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام در همدان گفت: برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ «سه ساله های حسینی» در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۳۸۸۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیده زهرا موسوی اظهار داشت: در آستانه شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س) وهمایش سه ساله‌های حسینی در بقعه متبرک امامزاده عبدالله همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش26 آبان ماه مصادف با پنجم صفر همزمان با سراسر کشور به همت واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام و با همکاری اداره اوقاف این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول واحد خواهران پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام در همدان با اشاره به اینکه این همایش برای چهارمین سال متوالی است که انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه این مراسم ویژه دختران گروه سنی خردسال است از مهد کودک ها و پیش دبستانی ها نیز برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنا کردن کودکان زیر 6 سال با محیط های فرهنگی مذهبی و هیئت های عزاداری ها؛ آگاهی و شناخت مادران و فرزندان پیرامون نقش حضرت رقیه (س) در واقعه کربلا و تاثیر مادران در تربیت فرزندان و نیز جذب و کادر سازی نونهالان در فرهنگ مهدوی دانست.

موسوی با دعوت از همه مادران و خواهران جهت شرکت در این مراسم گفت: این همایش از ساعت 8:30 روز سه شنبه آغاز می‌شود و حضورمادران و دختران همدانی زینت بخش این محفل معنوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: از جمله بر نامه های جانبی این سوگواری عظیم با محوریت بررسی ویژگی های شخصیتی حضرت رقیه(س)، اعطای بسته های فرهنگی، قرائت دکلمه توسط نونهالان، اعطای نمادین چادر به تعدادی از دختران همدانی و... است.

گفتنی است؛ سخنران این همایش حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان و مداحی آن با نوای ذاکر اهل بیت (ع) سعیدسخاوتی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات