امام جمعه حومه شرقی یزد:

سعی آمریکا برای پیدا کردن مشروعیت در منطقه است/رصد راه‌های نفوذ توسط دشمن

امام جمعه حومه شرقی یزد با تاکید بر اینکه دشمن راه‌های نفوذ را رصد کرده است، خاطر نشان کرد: آمریکا سعی دارد با برقراری رابطه با نظام اسلامی و مردم ایران مشروعیت خود را در منطقه اسلامی پیدا کند؛ از اینرو نفوذ دشمن باید به عنوان یک مبحث و گفتمان مورد توجه همگان چه دولتمردان و چه مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۳۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید محمد مدرسی در خطبه های امروز نماز جمعه بخش حومه شرقی یزد تلاش دشمن برای نفوذ در ایران اسلامی را یادآور شد و افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده است که جایگاهی ندارد و اگر بیش از این در امور ملل اسلامی دخالت کند موقعیت خود را برای همیشه از دست خواهد داد، پس سعی دارد با نفوذ نقشه های شوم خود را عملی کند.

وی راه اندازی، فرماندهی و سازماندهی جنگ‌های نیابتی علیه ملل اسلامی و جبهه مقاومت توسط غرب و امریکا را یادآور شد و با تصریح انگیزه‌های نفوذ دشمن اذعان کرد: دشمن می داند که ایران اسلامی در منطقه خاور میانه ذی نفوذ بوده و در بین ملت ها جایگاه خوبی را دارد؛ پس در صدد نفوذ اند تا جایگاه خود را در منطقه بدست آورند.
مدرسی با بیان اینکه گاهی در طول انقلاب اسلامی افرادی در نظام داشته‌ایم که بعد از سپری شدن مدت حکمرانی‌شان مجبور شدند بدلیل نفوذی که دشمن بر روی آنها داشته است، ملت و نظام را ترک کند و به دامان غرب بروند، خاطر نشان کرد: کسانی هم بوده اند که در آن زمان در جبهه های مختلف خدمت می کردند و مردم هم به آنها احترام می گذاشتند، اما اندکی بعد سر از غرب در آورده و مصاحبه های آنان علیه نظام و اسلام منتشر شد.

امام جمعه حومه شرقی یزد با یادآوری انتخابات پیش رو ادامه داد: مردم و مسئولان نباید غافل شده و با گذر زمان از این مصادیق دور شوند. باید در نظر داشته باشند که به چه کسی رای خواهند دادروشنگران یا نفوذی ها؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولین روز ماه صفر و سالروز ورود کاروان خاندان سیدالشهدا به شام  اذعان کرد: مردم شام اسلام را از خالد بن ولید و معاویه بن ابوسفیان دریافت کرده بودند و هرگز دین را از پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) فرانگرفته بودند.

مدرسی افزود:  از اینرو با آنچه از سوی معاویه و طی 40 سال حکومت وی بر شام از اسلام دیده بودند باعث شد تا از اهل بیت عصمت و طهارت شناختی نداشته باشند و اینگونه حکومت افراد نالایق بر مردم، جامعه را در مسیر غیر الهی قرار می دهد.

وی با اشاره به روز 24 آبان ماه سالروز تصویب قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی در سال 1358 گفت: امروز این قانون اساسی که به عنوان میثاق ملی و برگرفته از اسباب و اندیشه‌های بلند قرآن و عترت تدوین شده است یکی از متعالی ترین قوانین اساسی بشریت به حساب می آید.

مدرسی حساسیت مقام معظم رهبری نسبت به قانون اساسی و اجرای آن را یادآور شد و تصریح کرد:  مقام معظم رهبری پیوسته بر اجرای مو به مو و به تمام معنای قانون اساسی و عدم تخطی از آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اجرای قانون به عنوان اصلی ترین شالوده نظام تلقی کرده‌اند، ادامه داد: گاهی برخی افراد به خاطر منافع زودگذر خود از قانون اساسی تغافل می کنند و تنها شعار قانون گرایی سر می دهند؛ مثل در خواست ابطال انتخابات و تضعیف حقوق مردم.

مدرسی با بیان اینکه خداوند متعال اولین آمر به معروف است، خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر  دو فریضه ای بوده که عامل اقامه دین در طول تاریخ تا فردای قیامت است؛ و امروز این فریضه باید پیوسته بر دوش ما سنگینی کند.

امام جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: به نظر برخی بزرگان امربه معروف و نهی از منکر دارای ارزشی بالاتر از نماز است؛ چرا که بوسیله امر به معروف و نهی از منکر نماز اقامه می شود و انسان ها از زمینه‌سازی در مقابل نماز دور می‌شوند.

مدرسی با تاکید بر اینکه مسئولیت به جا آوردن امر به معروف و نهی از منکر در هر زمان، مکان و شرایطی بر دوش مسلمان سنگینی می کند، اظهار کرد: مسلمان نباید انتظار داشته باشد، همگان آنچه را که امر و نهی می کند را بپذیرند و از این بابت نباید سرخورده شود.

وی با ابراز تاسف از عدم اجرایی شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر توسط دولت گفت: این قانون در قالب 24 ماده توسط مجلس شورای اسلامی به تدوین رسیده است اما به هر دلیلی متاسفانه دولت اجرا نکرد و مقام معظم رهبری به هیئت حل اختلاف ارجاع دادند.

مدرسی با بیان اینکه به هر حال این قانون امروز در اختیار ماست، ادامه داد: انتظار داریم کسانی که دست‌اندر‌کار این قانون‌اند در مسیر اجرایی شدن آن کوشیده و هرچه زودتر آیین‌نامه آنرا تنظیم و ابلاغ کنند.

وی افزود: البته امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به دولت نیست و یک دستگاه نظارتی عام است؛ مردم نسبت به مردم؛ مردم نسبت به دولت؛ دولت نسبت به مردم.

امام جمعه حومه شرقی یزد با تاکید بر ضرورت پرداختن به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اذعان کرد: خداوند چندین بار در قرآن انسان را از پرداختن به گناه کبیره و فحشاء بر حذر داشته است؛ چرا که برخی گناهان برای اجتماع بشری مفسده به بار خواهد آورد.

مدرسی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر دوری کردن انسان‌ها از گناه ادامه داد:  قرآن سفارش می‌کند از گناهانی که عقل و فطرت انسان و جامعه بشری بیزاری دارند و هم چنین از کسانی که در مقابل حق و نظام عدل الهی ایستادگی می کنند،  دور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در مقابل حق و نظام عدل الهی ایستادگی کنند باغی تلقی می شوند، تصریح کرد: گاهی انسان‌ها در مقابل امام زمان خود و نائب ایشان در دوران غیبت ایستادگی می کنند؛ اینها نیز جزو باغیان به شمار می آیند.

مدرسی افزود: از افراد باغی کسانی بوده‌اند که در طول 37 سال انقلاب در مقابل حق و حاکم عادل اسلامی ایستاده اند؛ افرادی که خدماتی را به نظام ارائه دادند اما به خاطر انگیزه‌های شیطانی و بخاطر غفلت در مقابل حق ایستادند.

یزدبانو

 

ارسال نظرات