خبرهای داغ:
فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان:

اقتدار ایران اسلامی، اثبات ناکارآمدی گزینه های آمریکاست

فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان گفت: اقتدار و شکست ناپذیری ایران اسلامی، اثبات ناکارآمدی گزینه های آمریکاست.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۰۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان در نشست هیات پیامبر اعظم (ص) پایگاه شهید نصیری با اشاره به شکست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا به موازات تثبیت قدرت منطقه‌ای ایران گفت: تلاش جدی دولتمردان آمریکایی برای دستیابی توافق با ایران و رویکرد جدید آنها به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تعمیم آن به حوزه‌های غیر هسته‌ای، مؤید تغییر در ماهیت و منابع قدرت و همچنین تغییر در ساختار نظام بین الملل است.

سرهنگ پاسدار جواد نجفیان تصریح کرد: غرب به رهبری آمریکا در راستای مهار انقلاب اسلامی از زمان ریاست جمهوری کلینتون و با طراحی «مارتین ایندایک» و «آنتونی لیک» که نفوذ قابل توجهی در شورای امنیت ملی آمریکا داشتند، محدودیت‌های استراتژیکی بی‌شماری را علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین و بسیج کردند که هسته بنیادین آن مبتنی بر «رویکرد فشار برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران» بود، اما نتیجه و تجربه غرب از پیمودن صرف این رویکرد در سال‌های اخیر برخلاف انتظار آنها بود که نشانه‌ها و مستندات آن در اظهارات اوباما در مصاحبه با «نیویورک تایمز» و همچنین سخنرانی بعد از توافق هسته‌ای وین کاملاً مشخص است.

وی اظهار کرد: عدم تغییر رفتار ایران به رغم محدودیت‌های استراتژیک و افزایش فرصت‌ها و دارایی‌های ایران در سطح داخلی و منطقه‌ای جز اعترافاتی بود که اوباما و دیگر مقامات آمریکایی پس از توافقات مکرر به آن اشاره داشته‌اند.

فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان ، ایجاد قدرت بازدارندگی ایران اسلامی که در سال‌های اخیر با توجه به بومی سازی و ارتقای صنایع دفاعی و بلوغ و توانمندی متحدان استراتژیک انقلاب اسلامی در سطح منطقه ایجاد شده است را، اثبات ناکارآمدی گزینه های آمریکا دانست و گفت: این ناکار آمدی صورتی واقع بینانه در غرب نیز پیدا کرده است.

سرهنگ نجفیان با بیان اینکه معادلات منطقه‌ای بدون حضور جمهوری اسلامی ایران شکل نمی‌گیرد افزود: غرب به این باور رسیده است که کشش و جاذبه قدرت نرم افزاری ایران در منطقه، تنگنای گفتمانی بیشماری در آنها ایجاد کرده است و تنها تداوم رویکرد فشار و تهدید، اهداف راهبرد مهار آنها را در عرصه میدانی محقق نمی‌کند.

ارسال نظرات