کریمی قدوسی در گفتگو با بسیج:

تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران نقض برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به نامه اوباما به کنگره مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری در روابط با ایران برای یک سال دیگر، تصریح کرد: این اقدام امریکا از نظرما نقض برجام است چون آن قوانین تاکید بر تحریم و مهار جمهوری اسلامی در مسائل اقتصادی و فنی و ... دارد.
کد خبر: ۸۵۹۲۹۴۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
جوادکریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به نامه اوباما به کنگره مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری در روابط با ایران برای یک سال دیگر، تصریح کرد: این اقدام امریکا از نظرما نقض برجام است چون آن قوانین تاکید بر تحریم و مهار جمهوری اسلامی در مسائل اقتصادی و فنی و ... دارد. 

وی در ادامه اظهار داشت: تمدید وضعیت فوق العاده نسبت به جهموری اسلامی یکی از آن قوانینی است که کنگره در سالیان گذشته به تصویب رسانده و جزء احکام ریاست جمهوری امریکا هم هست که همه ساله آن را امضا و بروز رسانی می کنند. 

کریمی قدوسی دراین راستا با اشاره به نامه اوباما خطاب به 4 وزیرخود بعد از اجرایی شدن برجام در ارتباط با انجام تعهدات امریکا در برجام  بیان کرد: اوباما در این نامه چند جمله پرمعنا  به ابلاغ خود اضافه می کند و می گوید به تعهدات امریکا در برجام عمل کنید که این تعهدات، لغو تحریم ها درقبال ایران را دربرنمی گیرد بلکه تعریف آن تعلیق است و تصریح می کند که قوانین آمریکا در اجرای برجام مورد دقت قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد درمجلس با ذکر اینکه برجام با این طول و تفسیری که طی کرد و از نظر آنها به نتیجه رسید و تصویب شد و بررسی آن در کنگره صورت گرفت و مرحله اجراییش آغازشد خاطرنشان کرد: امضای این وضعیت فوق العاده و ادامه آن کاملا بیانگر عدم توجه امریکا به تعهدات خود است و همان بدعهدی و نقض عهد و حیله وخدعه در روابط خارجی با ایران  بخصوص بعد از برجام  را نشان میدهد. 

کریمی قدوسی در ادامه با هشدار به مسئولین جمهوری اسلامی تصریح کرد: مسئولین ما بخصوص شخص  آقای رئیس جمهور و وزیرخارجه بعد این همه فریاد و صحبت که با اجرای برجام " آغاز یک تحول عطیم در ایران شروع می شود - دیگر درها به روی ما باز می شود-  داریم به سمت تعامل می رویم " بایستی ملاحظه بکنند با توجه به اینکه هنوز به مرحله اجرا نرسیده ایم، رئیس جمهورامریکا به قوانین خودش بیشتر احترام می گذارد تا توافق بین ایران و 1+5 که به برجام معروف شده است.

وی درباره کمیته نظارت بر اجرای برجام بیان کرد: اعضای این هیئت باید افراد قوی و هوشمند و آگاه باشند. قوی یعنی روحیه ضد استکباری داشته باشند، هوشمند یعنی ساده اندیش وسهل اندیش نباشند، آگاه یعنی متخصص باشند در همه امور صاحب نظر باشند ویک هیئتی که متشکل از نیروهای مسلح، اقتصاد دانان برجسته، حقوقدانان برجسته و متخصصین بین الملل و دیپلماسی با روحیه انقلابی و مطلع نسبت به ترفندهای امریکا باشد.

نماینده مردم مشهد درمجلس در ادامه اضافه کرد: اجرای برجام را این تیم باید در دست بگیرند و آنها باید بگویند سانتریفیوژها جمع بشود یا نه، آب سنگین تغییر طراحی بدهد یا ندهد، اورانیوم خارج بشود یا نشود، صفر تا صد اجرا به دست آن تیم است و آقای روحانی اجازه ندارد بگوید بروید قلب آب سنگین را دربیاوید، دستور بدهد اورانیوم را تحویل بدهید، چون همچین اختیاری دیگر ندارد و آقای صالحی هم این اختیار را ندارد، آقای کمالوندی هم نمی تواند بگوید ما سانتریفیوژها را که خاموش است جمع می کنیم – خاموش یعنی اینکه فقط یک شیر بسته است- کما اینکه اول که می گفتند سانتریفیوژها را جمع نکردیم، مقدماتش را آماده می کنیم، حالا می گویند که داریم جمع می کنیم فقط اینها خاموش بوده است.

کریمی قدوسی در ادامه افزود: اینها وضعیتی است که شاهد آن هستیم و همه این امور باید زیر نظر و در اختیارهیئت نظارتی باشد و ما نباید یگ گام برداریم ولو اینکه یک پیچ سانتریفیوژها را باز کنیم مگر ینکه آن تعهدات را از طرف آنها بگیریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار