نمایشگاه هنرهای قرآنی ایران در آلماتی

نمایشگاه هنرهای اسلامی و قرآنی کشورمان باشرکت هیئتی 5 نفره از هنرمندان ایرانی در دانشگاه هنر آلماتی معروف به ژورگینف برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۱۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایشگاه هنرهای اسلامی و قرآنی ایران، با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر آلماتی در محل این دانشگاه برپا شد.

در ابتدای این رویداد هنری، خانم بی‌بی گل نسیب ژانوا، رییس آکادمی هنر قزاقستان به همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان آکادمی هنر و وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی اشاره کرد.

وی، اظهار کرد: به طور میانگین هر دو ماه یکبار به مناسبت‌های مختلف برنامه فرهنگی در این دانشگاه از سوی نمایندگی فرهنگی ایران اجرا می‌شود که این مهم نشانگر توسعه سطح همکاری‌های خوب بین دو مرکز است.

مجید کامرانی، نماینده فرهنگی کشورمان در آلماتی بر ضرورت توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور، تأکید کرد و گفت: انجام مبادله هیئت‌های عالی بین مراکز علمی ایران و دانشگاه هنر آلماتی از اولویت‌های اول وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی به شمار می‌رود.

وی، ابراز امیدواری کرد تا سطح همکاری‌ها با توسعه و پیشرفت روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور به پیشرفت‌های خود با قوت و قدرت بیشتر ادامه یابد.

همچنین، یک هیئت 5 نفره از هنرمندان کشورمان در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، خوشنویس ثلث، معرق، نگارگری و معماری داخلی و سفالگری در این نمایشگاه شرکت کرده است. براین اساس در حاشیه برپایی این نمایشگاه برای اساتید و دانشجویان کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهند شد.

بنابر اعلام این خبر، نمایندگی فرهنگی کشورمان به مناسبت انتخاب آلماتی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2015 فرصت را غنیمت شمرد تا حضور فرهنگی و هنری خود را با موضوعات قرآنی و اسلامی به همین مناسبت تثبیت کند که در این راستا با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این نمایشگاه در دانشگاه هنر آلماتی معروف به ژورگینف برپا شد.

 

 

ارسال نظرات