رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

ابرکوه؛ منطقه فرهنگی ارزشمند برای کشور/ خسارت «برکناری مدیر شایسته» بیش از تعطیلی کارخانه است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در شورای اداری ابرکوه گفت: ابرکوه منطقه ای بسیار ارزشمند به لحاظ فرهنگی برای کشور می باشد که امید می رود این فرهنگ غنی به سراسر کشور معرفی شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۸۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه: حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در جمع مدیران دستگاه های اجرایی ابرکوه اظهار کرد: باید گفت ابرکوه منطقه ای بسیار ارزشمند به لحاظ فرهنگی برای کشور می باشد که امید می رود این فرهنگ غنی به سراسر کشور معرفی شود تا مردم ایران از چنین پشتوانه عظیم فرهنگی که دارند مطلع آگاه شوند.

حجت الاسلام تقوی گفت: ارزش یک جامعه به فرهنگ آن است، یعنی برای ارزیابی هر جامعه درگام اول باید به سراغ نمادها و نمودهای فرهنگی آن رفت؛ چرا که فرهنگ، تولید فکر و اندیشه انسان است و انسان برابری می کند با آنچه که می اندیشید. نمادهای فرهنگی ابرکوه نشان از این دارد که در این شهر که دارای یک سابقه فرهنگی غنی است مردمانی می زیسته اند که دارای تفکر، اندیشه و فکری بلند بوده و امروز ما باید این فرهنگ غنی را که همان میراث فرهنگی و تاریخی است به بهترین شکل حفظ کنیم.

تقوی خاطر نشان کرد: سرمایه های مردم در ابرکوه به معادن و کارخانه های صنعتی محدود نمی شود بلکه این آثار تاریخی و فرهنگی است که می توان از آن بهره های فراوان برد. لذا این آثار باید در جهت رشد و باروری اندیشه ها و تفکرات استخراج شود، زیرا اگر فکر درست شود همه چیز درست خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: یکی از سرمایه های مهم نیروهای انسانی و مدیران شایسته در ادارات هستند. اگر یک نیروی شایسته و کارآمد از گردونه خارج شود خسارتش بیشتر از تعطیلی یک کارخانه است چرا که گاهی یک نیروی انسانی می تواند یک تحول عظیم در جامعه ایجاد کند.

وی با  تأکید بر اینکه مدیت عمومی جامعه که به آن رهبری گفته می شود بسیار حیاتی است، افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) گاهی یک فرد می تواند یک ملت باشد. ما به این علت بر روی اصل ولایت فقیه تکیه داریم که همه انسجام و تفکرات انقلابی، مدیون رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای(حفظ الله) می باشد، زیرا اگر این رهبری نبود همان روزهای اول انقلاب دولت موقت، آمریکا را با سلام و صلوات وارد ایران می کرد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر نقش مدیران اجرایی در رفع مشکلات مردم گفت: روند پیچیده اداری که هم اکنون بر امور ادارات کل کشور حاکم است باید حتی الامکان کوتاه شود تا مردم در این اداره و آن اداره برای انجام کارهای کوچک، سرگردان نشوند. مسئولین فعلی به برکت وجود مدرم در این پست ها قرار گرفتند و اکنون باید خدمتگزار مردم باشند.

حجت الاسلام تقوی در خاتمه با اشاره به اهمیت اقامه امر به معروف ونهی از منکر ادامه داد: کسانی که امر به معروف می کنند باید انسان شناس و جامعه شناس باشند، شیوه های مناسب با فرهنگ منطقه و شخصیت افراد را شناسایی کرده و بر طبق همان عمل کنند.

 نیاز به آموزش یکی از اولین گام ها و مهم ترین گام در بخش اقامه این دو واجب فراموش شده می باشد که ائمه جمعه در شهرستان های خود باید به نحو شایسته به آن بپردازند.

 

ارسال نظرات