امام جمعه زرین آباد:

زندگی نامه و وصیت شهدا بهترین الگو و اسوه جوانان است

زندگی نامه و وصیت شهدا الگو و اسوه محسوب می شوند که جوانان و بویژه نوجوانان می توانند از شهدا الگو بگیرند تا هدایت شده و به رستگاری برسند.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۴۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، یادواره سی و شش هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۶ شهید شهرستان خدابنده و شهید رضا سلیمانی ابهری و شهیده ایران قربانی و همچنین شهید محمدی، شهید تازه تفحص شده قیداری با حضور مسئولین ومردم در روستای گوندره شهرستان خدابنده برگزار شد.

امام جمعه زرین آباد در مراسم یادواره سی و شش هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۶ شهید شهرستان خدابنده و شهید رضا سلیمانی ابهری و شهیده ایران قربانی و همچنین شهید محمدی، شهید تازه تفحص شده قیداری گفت: زندگی نامه و وصیت شهدا الگو و اسوه محسوب می شوند که جوانان و بویژه نوجوانان می توانند از شهدا الگو بگیرند تا هدایت شده و به رستگاری برسند.

عیوضی به چهار ویژگی مهم شهدا که باعث الگو شدن آنها شده است اشاره کرد و گفت: داشتن اخلاص،اجرا کردن دستورات الهی،داشتن استقامت و ثبات قدم در راه دین و ارزش های دینی و هزینه کردن برای آن از مهمترین خصیصه های شهدا است.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده به قله افتخار رسید به گونه ای که امام (ره) او را به عنوان رهبر خطاب کرد اظهار داشت: اخلاص شهدا باعث خشوعشان می شد و همین امر باعث می شد که آنها از عباداتشان لذت ببرند و اوج این عبادات، نماز است زیرا که آنها بخازر داشتن اوج عشقشان به نماز،شهید شدند و در حقیقت نماز،نور چشم شهدا است.

همچنین حجت الاسلام رجبی در مراسم یادواره سی و شش هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۶ شهید شهرستان خدابنده و شهید رضا سلیمانی ابهری و شهیده ایران قربانی و همچنین شهید محمدی، شهید تازه تفحص شده قیداری گفت: شهدا عالی ترین اسوه و الگو برای انسانها هستند.

رجبی افزود: آنها به سعادت ابدی که در حقیقت همان رضای الهی است دست یافتند و شهادت بویژه شهادت جوانان از اعجاز پروردگار است همانند شهید محمد محمدی که ۱۶ سال بیشتر نداشت و دعوت حق را لبیک گفت.

در ادامه برنامه عبدی،مداح اهل بیت حاضران را به فیض رسانید و از دانش آموزان بسیجی فعال نیز با اهداء لوح و جایزه تجلیل شد.

ارسال نظرات