اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان گچسارانی به مناطق عملیاتی جنوب

کاروان 350 نفری راهیان نور دانش‌آموزان دختر گچساران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۷۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

اولین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر گچساران با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

علی قیطاسی در حاشیه اعزام این کاروان، اظهار کرد: تعداد 350 دانش‌آموز دختر این شهرستان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی این شهرستان را ترک کردند.

مسئول اردویی سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه این اردو به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، افزود: این دانش‌آموزان طی مدت مذکور از مناطق عملیات شلمچه، فاو، هویزه، دهلاویه و معراج شهدا بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان طی مدت برگزاری این اردو در رزمایش بزرگ شبانه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: پیش از این نیز کاروان 250 نفره دانش‌آموزان پسر این شهرستان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

قیطاسی با تاکید بر نقش انکارناپذیر حرکت راهیان‌نور در پیوند نسل جدید با نسل دوران جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور نقش موثری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان مقابل ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، برگزاری اردوهای راهیان نور نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمن دارد.

مسئول اردویی سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه شناخت اهداف انقلاب و دوران دفاع مقدس مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای راهیان نور است، خاطرنشان کرد: دوران جنگ تحمیلی متعلق به قشر خاصی نیست و امروز نسل جوان ما با حضور در مناطق عملیاتی آن دوران راه شهدا و ایثارگران را دنبال می‌کنند.

قیطاسی برگزاری اردوهای راهیان نور را عامل مهمی در تغییر دیدگاه نسل جدید به موضوع ایثار و شهادت دانست و گفت: در واقع برپایی این اردوهای معنوی به نوعی پل ارتباطی میان دفاع مقدس و جوانان است.

ارسال نظرات