بصیرت کافی و دشمن شناسی مانع از نفوذ دشمن است

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: تاکید بر هویت اسلامی ایرانی و نگاه به درون و تکیه بر توانای های داخلی برای حل مشکلات یکی دیگر از راهکارهای مقابله با نفوذ است.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۷۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

علی محمد پناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج به استفاده دولت از ظرفیت سپاه و بسیج بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: بسیج و سپاه مردمی ترین نهاد انقلابی و انقلابی ترین نهاد مردمی است که همواره با همه توان در خدمت مملکت،نظام، انقلاب و اسلام بوده و هست و در هر پروژه ای که این نهاد قدرتمند حضور داشته است مایه فخر و مباهات برای کشور و حماسه ای در خور شان ملت ایران آفریده است.

وی افزود: حال اگر دولتمردان نگاه صحیح و درست به این مسئله داشته باشند از این ظرفیت می توان استفاده شود و زمانی که مقام معظم رهبری تاکید صریح بر این امر دارند؛ عدم استفاده از این ظرفیت جای بسی تعجب و تامل است.

محمد پناه در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی از طریق برجام در ارکان و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام است، بیان داشت:از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و دیگر قدرت ها درصدد نفوذ در ایران بودند شاید تسخیر لانه جاسوسی را بتوان ناکام گذاشتن آمریکا در اجرای اولین پروژه نفوذ و استحاله انقلاب نوپای ایران دانست.

وی افزود: از دیگر پروژه های نفوذ در منطقه و ایران را می توان رژیم غاصب صهیونیستی دانست که این رژیم قطعه ای از نقشه نفوذ دشمن در قلب دنیای اسلام است که تنها چشمان تیز بین و بصیر قادر به تشخیص شواهد و قرائن آن خواهد بود.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان کردستان ادامه داد: کاشتن بذر اختلاف میان کشورهای اسلامی،قطبی کردن فضای درونی کشورها و در نهایت حمایت از بر مسند نشستن حاکمان وابسته از سوی غرب نیز هرچه بیشتر جهان اسلام را درون خود برده و در نتیجه دشمنی ها و صف آرای های کاذبی شکل گرفته است؛ باید هوشیار باشیم و بدانیم که جریان تکفیر و اشکال مختلف اختلاف افکنی در جهان اسلام چیزی جز به کج راه بردن و تلف کردن ظرفیت عظیم مسلمانان نیست.

وی در ادامه گفت: خطر نفوذ تفکر اشرافیت در مسئولین یکی از جدی ترین خطراتی است که پس از انقلاب بسیاری از خوشنامان انقلاب را به کجراهه کشید اکنون این وظیفه جوان مؤمن، انقلابی و بسیجی است که با مطالبه عدالت درصدد مبارزه با این تفکر براید تا در زمره یاران حق جوی انقلاب درآید.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال افراد مدعی قدرت و انقلابی نمایی است تا از طریق انها نفوذ و ضربه های کاری در حوزه های فرهنگی، سیاسی، امنیتی به کشور و انقلاب وارد نمایند امری که تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران به ما نشان می دهد که در صورت غفلت؛ فاجعه آفرین و چه بسا غیر قابل جبران بوده است.

وی افزود: لذا دشمن برای رخنه در آرمانهای انقلاب و استحاله آن حساب ویژه ای باز کرده است میطلبد که هوشیاری و بصیرت لازم را بسیجیان داشته باشند تا در مقابل این تفکر و حرکات خطرناک مقابله کنند.

وی در ادامه به بسیج به عنوان مامور اصلی مبارزه با تهدیدات نرم دشمن اشاره کرد و گفت:شجره طیبه بسیج در قبال توطئه های دشمن که به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی است مسئولیت برعهده دارد و باید آن را انجام دهد.

محمد پناه خاطر نشان کرد: با بیان نکاتی در مسائل داخلی و خارجی در پروژه نفوذ اینک باید به دنبال مقابله با این پروژه بود و از آنجا که اقدام در محدوده جنگ نرم دشمن طراحی شده است جنس مقابله با این پروژه نیز باید از جنس همان تهدید باشد بنابراین با داشتن بصیرت کافی و دشمن شناسی ویژه و آشنایی با اهداف و برنامه های دشمن، برنامه ریزی دقیق برای بصیرت افزایی و روشنگری و بالا بردن سطح اگاهی های عمومی و گوشزد کردن این خطرات به مسئولین می توان در مقابل این جریان ایستاد و اجازه نفوذ در این عرصه ها را به بیگانگان نداد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان افزود: تاکید بر هویت اسلامی ایرانی و نگاه به درون و تکیه بر توانای های داخلی برای حل مشکلات یکی دیگر از راهکارهای مقابله با نفوذ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست بازان و فتنه گران و عوامل آشکار و پنهان داخلی استکبار جهانی و وظیفه بسیج در این قبال اشاره کرد و گفت: بسیج نیروهایی پرتوان و پرتلاش برای نظام اسلامی هستند و هرجا که لازم باشد و انقلاب و کشور به وجود این دلباختگان نیاز داشته باشد با همه توان خود در خدمت نظام و انقلاب، کشو و ولایت هستند.

محمد پناه افزود: اگر این سیاست بازان و فتنه گران ذره ای احساس کنند که صحنه خالی از وجود بسیجیان می باشد کشور را دودستی تقدیم بیگانگان خواهد کرد چه بسا که در گذشته همین اتفاق افتاده و تاریخ این کشور خاطره خوبی از وابستگان به قدرتهای شرق و غرب در ذهن ندارد و با بستن قراردادها و عهدنامه هایی بخشی از خاک میهان را جدا کردند و امتیازات فراوانی به بیگانگان دادند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان بیان داشت: در جریان جنگ تحمیلی که استکبار با تمام قوا به میدان آمده بود زمانی که بخشی از سرزمین اسلامی مان به دست دشمن افتاد، همین ایثار،ازخودگذشتگی و فداکاریهای بسیجیان بود که ضمن بیرون راندن دشمن بعثی، کشور متجاوز را در خاک خودش تنبیه کرد، لذا صحنه نباید هیچگاه از وجود بسیجیان خالی باشد و امنیتی امروز ما در منطقه و کشور با وجود وضعیت آشفته منطقه و در کشورهای افغانستان،سوریه؛عراق و... به برکت همه بسیجیان و جان برکفان می باشد.

ارسال نظرات