خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

امر به معروف و نهي از منکر، دستوري جامعه ساز است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: اسلام اهميت و اهتمام فراواني به مسايل اجتماعي دارد و فريضه ی امر به معروف و نهي از منکر را که دستوري جامعه ساز است از واجبات قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۷۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در جلسه اخلاق پایوران این سپاه گفت: يکي از واجبات و فروع دين ما که از اهميت بسياري بر خوردار است فريضه امر به معروف و نهي از منکر است که علي رغم اهميت آن خواسته يا نا خواسته در حال کم رنگ شدن است.

حجت الاسلام تقی خدایی فام با بیان اینکه اسلام براي تربيت افراد اهميت و اهتمام فراواني به مسايل اجتماعي دارد افزود: دین مبین اسلام فريضه اي مانند امر به معروف و نهي از منکر را که دستوري جامعه ساز است از فروض و واجبات قرار داده است و به عنوان يکي از فروع دين مطرح ساخته است.

وی با اشاره به شرایط تعلق وجوب امر به معروف و نهی ازمنکر که عبارتند از: علم وشناخت نسبت به واجب وحرام، احتمال تاثير داشتن امر يا نهي نسبت به فاعل منکر, احتمال تکرار فعل توسط فاعل منکر، وجود کفسده وضررجاني يا مالي براي آمر يا ناهي، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را توضیح داد که يکي انکار با قلب است که به هيچ عنوان از مکلف ساقط نمي شود، مرحله بعد باز داشتن با زبان و مرحله سوم جرح وضرب است که در جايي که نياز به خونريزي باشد اذن امام لازم است و بدون آن ممکن نيست.

حجت الاسلام خدایی فام تصریح کرد: بايد دقت كنيم در موارد امر به معروف و نهى از منكر، توجه به انگيزه خودمان داشته باشيم و نيتمان را خالص كنيم و برخوردمان با اشخصاصى كه مرتكب گناه مى شوند برخورد طبيب و پرستار دلسوز با مريض باشد و سعى كنيم كه او معالجه بشود نه اين كه بخواهيم از او انتقام بگيريم و ناراحتى خودمان را فرو بنشانيم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: متاسفانه در خيلى از موارد نه شرايط شرعى امر به معروف و نهى از منكر رعايت مى شود و نه اخلاص نيت وجود دارد و شخص خيال مى كند كه خيلى هنر كرده و يك وظيفه واجبى را انجام داده است، در صورتى كه چه بسا به جاى اصلاح، افساد كرده و بيشتر طرف را لجوج كرده و باعث اين شده كه بر كارش اصرار بورزد و اگر آبرويش در اجتماع ريخته مى شود مرتكب گناهى هم شده است.

ارسال نظرات