رییس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان:

اجرای طرح «مدرسه قهرمان» در مدارس

بر طبق این طرح مدارس پس از برگزاری المپیاد درون‌ مدرسه‌ای و انتخاب کلاس برتر با استفاده از درصدی یار کمکی از سایر کلاس‌ها می‌تواند در مسابقات منطقه‌ای و پس از آن استانی، ملی و بین‌المللی شرکت کند.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۵۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای حضور دانش‌آموزان در ورزش‌های قهرمانی مسابقاتی تحت عنوان المپیاد درون‌ مدرسه‌ای برگزار می‌شود؛ هدف از اجرای مسابقات المپیاد درون‌ مدرسه‌ای، شناسایی استعداد دانش‌آموزان است.

محمود عظیمی افزود: طرح جدیدی از سوی وزارت آموزش و پرورش با عنوان مدرسه قهرمان ابلاغ شده است که بر طبق آن مدارس پس از برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای و انتخاب کلاس برتر با استفاده از درصدی یار کمکی از سایر کلاس‌ها می‌تواند در مسابقات منطقه‌ای و پس از آن استانی، ملی و بین‌المللی شرکت کند.

رییس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: در طرح مدرسه قهرمان درصد استفاده از یار کمکی در رشته‌های مختلف متفاوت است. مثلا در رشته والیبال سهمیه استفاده از یار کمکی در مرحله منطقه‌ای 10 درصد، استانی 40 درصد، ملی 60 درصد و برون‌مرزی 80 درصد خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر مدارس کانون‌های ورزشی برون‌مدرسه‌ای نیز فعال بوده و به استعدادیابی بین دانش‌آموزان می‌پردازد و دانش‌آموزان پس از کشف استعداد خود برای شرکت در مسابقات ملی به هیئت‌های ورزشی معرفی می‌شوند.

رییس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه استعدادیابی دانش‌آموزان سبب شده است دانش‌آموزان استان زنجان به خصوص دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده بتوانند همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف ورزشی شوند.

ارسال نظرات