رییس اداره میراث فرهنگی مهریز:

بناهای تاریخی باغ شهر مهریز مرمت شد

رییس اداره میراث فرهنگی مهریز گفت: در سال مالی 93 چهارده اثر تاریخی در شهرستان مهریز با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیون ریال مرمت شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۷۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: شهرستان مهریز، یکی از شهرستانهای کهن و تاریخی استان یزد می باشد که دارای بناهای تاریخی و باارزش فراوانی است و هرساله گردشگران زیادی از این شهر تاریخی بازدید می کنند.

محمد رضا فلاحتی افزود: در سال گذشته تعداد چهارده اثر تاریخی این شهرستان با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیون ریال به صورت امانی، پیمانی و مشارکتی مرمت و بازسازی شد.

وی مرمت قلعه گردکوه، مرمت حمام تاریخی هنزاء، محوطه سازی درخت چنار کهنسال روستای تنگ چنار و مرمت مجموعه مهرپادین را از جمله پروژه هایی عنوان کرد که به صورت مشارکتی با دهیاری و شهرداری به انجام رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای تأمین امکانات لازم جهت بازدید گردشگران، زیرساخت روستاهای نمونه گردشگری سریزد، منشاد و همچنین کمپینگ ولایت تنگ چنار با هزینه ای بالغ بر سیصد میلیون ریال اجرا شده است.

فلاحتی  خاطرنشان ساخت: مبلغ چهارصد میلیون ریال از این اعتبار نیز صرف نورپردازی باغ جهانی پهلوان پور، برج آسیاب ریگ، آب انبار ملاقدیری و آب انبار سردرب حمام بغدادآباد گردیده است.

خانه های مشارکتی، قلعه طزنج، آسیاب آبی میرزا نصرا... و حمام منشاد از دیگر بناهایی هستند که در سال 93 مرمت شده اند.

 

ارسال نظرات