واکنش کوثری به اظهارات علوی در گفتگو با بسیج:

مقایسه مذاکرات با نهضت عاشورا، یک برداشت غلط تاریخی است/ وزیر اطلاعات اظهارات خود را اصلاح و عذرخواهی کند

متاسفانه بعضی از مسئولین در این خصوص تفسیر به رای می کنند کما اینکه مقام معظم رهبری نیز در این رابطه دقیق توضیح دادند و آن را برداشت نادرست از نهضت سرور و سالار شهیدان دانستند.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۰۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر بهره گرفتن دولت در مذاکرات از تاکتیک امام حسین (علیه السلام) در عاشورا، تصریح کرد : این افرادی که متاسفانه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و رفت و آمد حضرت با عمر سعد که صرف نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر بوده را بدین شکل تشبیه می کنند، یک برداشت غلط تاریخی دارند.

نماینده مردم تهران در توضیح این مطلب افزود: امام حسین (علیه السلام) اگر می خواست مذاکره ای بکند که زنده بماند و در مقابل دشمن نایستد، اولا به طرف کربلا حرکت نمی کرد و ثانیا خانواده خود را همراهش نمی آورد، اما آنها را با خود همراه کرد که به همه دنیا نشان بدهد که فقط در راه اصلاح دین پیامبر خدا (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قدم برمیدارد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه تشبیه مذاکرات ایران و 5+1 با واقعه عاشورا قیاسی غلط و نادرست است، یادآور شد: متاسفانه بعضی از مسئولین در این خصوص تفسیر به رای می کنند کما اینکه مقام معظم رهبری نیز در این رابطه دقیق توضیح دادند و آن را برداشت نادرست از نهضت سرور و سالار شهیدان دانستند.

کوثری در خاتمه خاطر نشان کرد: وزیر اطلاعات و آقایانی که این نظر را داده اند باید نظر خود را اصلاح کنند و از برداشت اشتباه خود تبری بجویند و عذرخواهی کنند.
ارسال نظرات