رشد 30 درصدی درآمد مشارکت‌های مردمی در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از رشد 30 درصدی درآمد این نهاد در سر فصل مشارکت‌های مردمی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۶۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد از رشد 30 درصدی درآمد این نهاد در سر فصل مشارکت‌های مردمی خبر داد و افزود:افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه‌های امداد و رساندن کمک‌هایشان از کانال این نهاد نشان از اعتماد جامعه به کمیته امداد است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: ارتقای سطح اعتماد اجتماعی به کمیته امداد و افزایش مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های این نهاد بستر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر را به نیازمندان واقعی فراهم کرده است.

به گفته وی، روشنگری‌ و حمایت‌های جامعه روحانیون به عنوان افراد تاثیرگذار در پیشبرد اهداف کمیته امداد و تقویت مشارکت‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف همچون زکات، صدقات و غیره نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان در ادامه از کردستان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه پرداخت زکات نام برد و اظهار کرد: جمع‌آوری 182 میلیارد ریال زکات با سهم 60 درصدی نیازمندان در سال‌جاری در استان هدف‌گذاری شده است که تحقق آن نیازمند تلاش همه شهرستان‌ها دارد.

به گفته موسی‌نژاد، در همین راستا یک‌هزار و 600 عامل افتخاری،500 نفر روحانی، 600 نفر در شورا و دهیار و 500 نفر معتمد روستایی بکارگیری شده است.

وی فرهنگ‌سازی بیش از پیش در زمینه پرداخت زکات را در استان ضروری خواند و افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها و بسترهای موجود در این حوزه استفاده شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان ، در زمینه جمع‌آوری زکات در قروه جا برای کار وجود دارد و باید از ظرفیت شهرستان بیشتر استفاده شود و علما و روحانیون به منظور تشویق مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه اختصاص 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده به فقرا اولویت دبیرخانه زکات در قروه باشد، گفت: زکات جمع‌آوری شده در هرکجا باید در همان مکان صرف امور محرومین و نیازمندان شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف‌سازی در زمینه هزینه‌کرد زکات بهترین راه برای تشویق و ارتقای اعتماد مردم است که باید مورد توجه متولیان امر در شهرستان قرار گیرد.


ارسال نظرات