کرسی آزاداندیشی با موضوع «رابطه با آمریکا» در دانشگاه یزد برگزار شد+تصاویر

کرسی آزاداندیشی با موضوع «رابطه با آمریکا» به همراه تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۲۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: کرسی آزاداندیشی با موضوع «رابطه با آمریکا» به همراه تریبون آزاد دانشجویی روز گذشته در محل اقیانوس در محوطه دانشگاه یزد برگزار شد.

دانشجوی مخالف رابطه با آمریکا با تکیه بر ماهیت فرهنگی انقلاب گفت: انقلاب ما تنها اقتصاد نیست و ما شهید داده ایم  و در این راستا نیز ارتباط با آمریکا منفعت اقتصادی ندارد و اگر هم داشته باشد به قیمت از بین رفتن مرز اعتقادات ماست. 

وی بازخوانی برخی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره و عدم خوش بینی به روند مذاکره و اینکه تاکید ایشان بر اقتصاد درون کشور و پیشرفت آن است، بر زبان تهدید به جای تکریم از سوی دولتمردان آمریکا نیز اشاره کرد.

یکی از دانشجویان موافق رابطه با آمریکا نیز مذاکره را دارای جنبه اقتصادی دانست و با اشاره به وضعیت کشور کره شمالی که باوجود دستیابی به انرژی هسته ای کشوری فقیر است، گفت: انرژی هسته ای به چه قیمتی و باید بپذیریم در رابطه با آمریکا نفع اقتصادی می بریم.

وی با تاکید بر شعارهای اقتصادی عناوین سال های اخیر که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است را دلیلی بر اهمیت این اقتصاد معرفی کرد.

دانشجوی دیگری که خود را مخالف مذاکرات می دانست، بیان کرد: بودجه های کلانی که آمریکا برای براندازی انقلاب ما صرف می کند، اموال بلوکه شده ایران که آیا بازگردانده می شود یا خیر و اگر موافق رابطه با آمریکا باشیم باید قوانینی همچون همجنس بازی آن را هم بپذیریم!


در ادامه نیز دانشجویانی از هر دو گروه به ارائه نظرات خود پرداختند.

 

 

ارسال نظرات