همزمان با ظهر تاسوعا

آیین شیرخوارگان حسینی در فهرج برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با ظهر تاسوعای حسینی و روز منصوب به حضرت ابوالفضل العباس(ع) در فهرج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۱۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مراسم شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز و با حضور بیش از 2 هزار نفر از عزاداران حسینی، در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) فهرج برگزار شد.

در این مراسم، مادران در حالی که کودکان شیرخوار خود را با لباس‌های سبز بر دست داشتند، با حضرت رباب(س) و مردان عزادار با امام حسین(ع) همدردی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل مدرسی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه تمام زوایای زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) برای ما درس‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع)، پیروی از امام زمان خویش بود.

وی با تاکید بر اینکه شیعه واقعی خلاف نظر امام زمان خویش حرکت نمی‌کند، گفت: حضرت عباس(ع) از امام حسین(ع) اذن نبرد گرفت اما امام حسین(ع) اجازه نبرد ندادند و ایشان هم پذیرفتند و به دستور امام زمان خویش، برای آوردن آب رفتند.

این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه پست و مقام و مال دنیا گاهی برای انسان ها به گونه‌ای جلوه می‌کنند که در آنجا نیازی به به پیروی از امام زمان خویش نمی‌بینند و دنیا طلبی را به پیروی از امام زمان ترجیح می‌دهند.

این مراسم علاوه بر فهرج، در نقاط مختلف استان یزد از جمله شهرستان‌های مهریز و یزد هم برگزار شد و عزاداران حسینی، به حضرت عباس(ع) و حضرت علی اصغر(ع) توسل کردند.

 

ارسال نظرات